Összeszokott csapattal az elmosódó határok idején

Sándor Gabriella a Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatójaként egy olyan kulturális szegmensben tevékenykedik, amelynek talán a legkevésbé ártott a járvány – sokan fordultak ugyanis az olvasás felé a karantén alatt.

Ideje hozzászoknunk ahhoz a gondolathoz, hogy a járványhelyzet még velünk lesz egy darabig, ezért a világ nem zárhat be teljesen, mint tavasszal. A könyvkereskedelmi cégnél a karanténban eltöltött home office időszakára esett nemcsak az egyik legfontosabb feladatuk, a Libri irodalmi díj szervezése és átadása, de több új projekt beindítása is. Ez a pár hónap azonban nem várt előnyöket is hozott magával. Sándor Gabriella elmondása szerint az elmúlt időszak szintén különösen intenzív volt, hiszen a Libri és Bookline márkák a nyár végén és ősszel készítik elő karácsonyi kampányaikat.


Hódít a szépirodalom


A járványhelyzet a gyökeresen átalakuló tartalomfogyasztási szokásokról, a digitális világ térnyeréséről, a sportolási szokások átalakulásáról szólt, de arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a karantén sokak számára biztosított kellő időt az olvasásra.


A Libri-Bookline marketing- és kommunikációs igazgatója arról számol be, hogy a Libri irodalmi díjak átadását idén különösen nagy figyelem övezte. A rétegműfajnak számító kortárs szépirodalom is több tízezer érdeklődőt vonzott: a könyveknek és a rájuk épülő piacnak így kevesebb kárt okozott a karanténidőszak, mint más iparágaknak.


Munka és magánélet


Sándor Gabriella szerint a digitális világ amennyire elválasztotta kollégáit, annyira össze is hozta a csapatot. A szakember arról számol be, hogy a munka és a magánélet közti határvonal megszűnésével nemcsak egymás életébe láthattak bele a Libri irodalmi díj szervezői, hanem az írók, illetve a zsűritagok életébe is.


A home office-t egyik napról a másikra rendelték el a könyvkereskedelmi cégnél, így nem volt könnyű folyamat átállni az otthoni munkavégzésre. A legnagyobb kihívás a rutinfeleadatok átalakítása volt, hogy azok otthonról is elvégezhetők legyenek.

A Libri-Bookline marketingcsapata viszonylag egyszerűen vette az akadályt, amit Sándor Gabriella a csapat összeszokottságának tud be. A szakember szerint a hatékony működés alapja, hogy a munkatársak egy hullámhosszra kerüljenek: máshogy nem is működik az ilyesmi.


Fenntarthatóság mindenek felett


A fenntarthatóság kérdésköre többször fókuszba került az elmúlt időszak kapcsán. A gazdaság megtorpanásával rengeteg ember veszítette el a munkáját, és ennek tetemes része betudható a nem fenntartható működésnek is. Sándor Gabriella szerint muszáj új normákat lefektetnünk, és a fenntarthatóságot – apró operatív lépések helyett – a teljes marketing- és üzletfejlesztési stratégiát átszövő, a mindennapjainkat alapvetően meghatározó tényezőként kell kezelnünk. A cél az, hogy a fenntarthatóság folyamatosan szem előtt legyen, és lehetőleg mindent meghatározzon a szállítástól és a logisztikától az IT-fejlesztésekig.


Nem szabad elmenni a fenntarthatóság kérdése mellett a saját lelkiállapotunk kapcsán sem. Az irodalomterápia Sándor Gabriella szerint mindenképpen érdekes lehet azok számára, akik valamilyen lelki problémával küzdenek, hiszen az olvasás, a történetek és a mesék számos esetben lehetnek gyógyító erejűek.

15 views

© 2020 by Positive Adamsky