Új dilemma: fenntartható vagy biztonságos?

Pánikvásárlás, biztos pontok keresése, racionalitás – a fogyasztók számos stáción mennek keresztül mostanság. Mi lesz a következő? Hogyan érdemes kezelnie a helyzetet a márkáknak? Mai részünkben van der Wildt Nikolett-tel, a Szentkirályi Magyarország Marketing Managerével beszélgettünk.

A komfortzónán kívüli helyzet új fogyasztói magatartások kialakulásához vezetett, a kérdés pedig, hogy ez hogyan fog alakulni az elkövetkezendőkben. A fogyasztók vajon felkészültebbnek mutatkoznak majd azalatt a bizonyos második hullám alatt, vagy hasonló sokként éri majd őket, mint márciusban?


van der Wildt Nikolett

Bajban ismerszik meg


Van der Wildt Nikolett rávilágít, hogy a polcok tartalmának teljes felvásárlása – gondoljunk itt most a hírhedt vécépapír- és lisztkrízisre – tipikus pánikmagatartás, amelyet a különleges szituáció hívott életre.


A szakember inkább a prioritások változásában látja a fogyasztók viselkedésének alakulását a jövőben: a közelgő recesszió valószínűleg racionálisabbá fogja nevelni a fogyasztókat, hiszen nehezebb anyagi helyzetben jobban meg kell fontolni minden vásárlást.



Mi lesz a fontos?


Ahogy a fogyasztók a bizonytalanság közepette a biztos pontokat kezdték el keresni, úgy váltottak a márkák érzelmeket előtérbe helyező üzenetekre és image kommunikációra, szinte napokon belül. Pillanatok alatt kiderült, hogy ki milyen gyorsan képes reagálni a helyzetre, így az is, hogy ki mennyire ismeri a fogyasztóit. A Szentkirályi marketingfőnöke szerint ennek a fajta bizalomnak az igénye a fogyasztók részéről velünk maradhat, kiegészülve a minőség keresésének meglehetősen racionális gondolatával.


Fenntartható vagy biztonságos?


Érdekes kérdést vet fel van der Wildt szerint az értékválasztás a fogyasztók részéről.

A fenntarthatóság igénye az utóbbi évek slágertémája volt, ennek megfelelően pedig számtalan márka kommunikálta magáról a fenntartható működést, a járvány azonban az egyszer használatos eszközöket tette népszerűvé, hiszen több szempontból is biztonságot nyújtanak.


Ha a globális járványok és a COVID-19-hez hasonló vírusok gondolata mostantól az életünk része lesz, vajon melyik javára fognak dönteni a fogyasztók a fenntarthatóság és a biztonság kérdésében?


Mit tehetünk?


Van der Wild Nikolett szerint ha CSR-kampányba kezdünk a márkánkkal, a sikerünk azon fog múlni, hogy vajon sikerül-e megtalálni azt a célt, amely kapcsolódik a márkaértékeinkhez. A szakember szerint így nyer értelmet ez az eszköz: ha nem így tervezünk, az eredmény nem CSR-kampány lesz jól látható marketingértékkel és kommunikációs céllal, hanem egyszerű támogatás.


A mindennapokhoz optimizmust tanácsol a szakmának, hiszen amennyi nehézséget és kihívást kellett menedzselni az utóbbi időben, annyi értékes tapasztalat és insight halmozódhatott fel azok előtt, akik ezeket hajlandóak észrevenni.

194 views

© 2020 by Positive Adamsky