A fogyasztók kapaszkodót keresnek

Vezetőként, fogyasztóként, állampolgárként és piaci szereplőként is rengeteget tanulhattunk magunkról és a világról az elmúlt hónapokban. De vajon tudunk olyan jövőképet adni a márkáink fogyasztóiknak, amely biztonságérzetet ad számukra? Dr. Fábián Ágnessel, a Henkel Magyarország ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

Az elmúlt hónapokban szinte mindenki megtapasztalhatta, hogy milyen home office-ból dolgozni – vagy mégsem? Fábián Ágnes szándékosan a „work from anywhere” formulát használja a járványidőszak annak a hozadékának megnevezésére, amelyet hosszabb távon is az életünk részeként látunk majd viszont a számításai szerint.


A távmunka ugyanis ideális esetben azt jelenti, hogy az ember teljes mértékben munkával tölti az otthon kijelölt munkaidőt, amely közben a külvilág nem zavarja őt. A gyakorlatban a home office sokak számára inkább munkát és ezen felül házimunkát, gyermek- és idősgondozást jelentett, vagyis amíg nincsenek megteremtve a nyugodt otthoni munka feltételei, addig home office-ról nem beszélhetünk Ágnes szerint.


Dr. Fábián Ágnes

Tanuljunk és inspiráljunk!


Arra mindenesetre jó volt a távmunka időszaka, hogy a vezetőkről is „kiderüljön” az, hogy ők is csak emberek, akiknek ugyanúgy van otthoni élete, mint a munkatársaiknak, vagyis a hagyományos professzionális légkör szabadabbá tétele Ágnes szerint inspiráló lehet a beosztottak felé, bátorságot adhat nekik a nehéz időkben.


Ágnes fejlődési terepként jelöli meg az odafigyelést, az őszinteséget, valamint azt is gyakorolhatták a karantén alatt a vezetők, hogy hogyan lehet a csapat számára az összetartozás érzését erősíteni, mentorálni őket, valamint kitölteni az olyan kollégák munkaidejét is termelő tevékenységgel, akik egyébként a terepen dolgoznának, viszont a körülmények nem engedik.


Ami pedig különösen nagy kihívás elé állíthatja a vezetőket, az a hosszabb távra tervezés egy olyan időszakban, amikor nem tudjuk jószerivel azt sem, hogy két hét múlva mi lesz.


Új terepek nyomában


Ágnes a vezetőség felelősségeként beszél a megszorítások elkerüléséről, hiszen véleménye szerint nem a munka lett kevesebb, hanem a piaci lehetőségek helyeződtek át olyan helyekre, amik eddig talán kívül estek a fókuszunkon. Az új piaci lehetőségek felkutatása vezetőként a mi feladatunk, nekünk kell ezeket „bezsákolni” annak érdekében, hogy ne kelljen megszorításokat, végül pedig leépítéseket eszközölnünk.

A márkák kommunikációja terén Ágnes is az értékalapú kommunikációt látja a sikeres útnak. Ide tartozik a fenntarthatóság kérdésköre is, amely egyre szélesebb körben elvárt dolog a társadalom felől a márkák irányában. Ágnes kézzel fogható bizalomról beszél, amit a fogyasztók számára kínálnia kell a márkáknak.


A bizonytalan időkben fontos, hogy a fogyasztók számára valamiféle jövőt kínáljunk, beszéljünk a jövőről, ragadjuk meg a fantáziájukat és kínáljunk számukra biztonságot, és akkor mélyebb kapcsolatot fognak kialakítani a márkánkkal.

547 views

© 2020 by Positive Adamsky