A mennyiségi munka volt a jellemző... eddig

Mi lesz a vállalati kultúrával egy elidegenedő, de egyre rugalmasabb munkabeosztást és kínáló világban? Értékteremtésről, bullshitről, minőségi és mennyiségi munkáról beszélgettünk Várkonyi Balázzsal, az eMag és Extreme Digital ügyvezetőjével.

Nem csak az iskolásoknak kellett megtanulni az utóbbi időben otthonosan mozogni a digitális világban (már amelyik iskolás még nem mozgott otthonosan benne), hanem megjelentek az idősebbek is a weben. Ez lehet az az esemény, amely tompítja a generációs különbségeket?


Várkonyi Balázs szerint lehetséges: a járvány digitális pályára kényszerítette bizonyos mértékig még azokat is, akik a legjobban ódzkodtak tőle, azonban Várkonyi szerint az internet a kezdőkből azonnal többet hoz ki az újdonság ereje: a nagyi is csetel és rendel ételt, bevásárlást az internet segítségével.


A kollegialitás halála?


A digitális munkavégzés elidegenítő hatással van a céges közösségekre, int Várkonyi. Ez a kis- és nagyvállalatokat egyenlő mértékben érinti, azonban nagyobb szervezetek számára nagyobb feladatot is jelenthet a visszaállás a normális kerékvágásba.

A munkatársakkal töltött idő legalább annyira fontos egy munkahelyen, mint a munka maga – a vállalati kultúra megőrzése és fejlesztése a jelenlegi helyzetben komoly kihívást jelenthet a nagyvállalatoknak.


Minőség > mennyiség


Az otthoni munkavégzés Várkonyi megfigyelése szerint a mennyiségi munkavégzés helyett a minőségi munka irányába billenti a mérleget. Pusztán a távmunka olyan fokú rugalmasságra kényszeríti a munkaadót, amelynek köszönhetően nem kell, és nem is érdemes a munkavállalóin a munkával töltött időt szigorúan számonkérni


A Facebookhoz hasonló nagyvállalatok világában ez a szemlélet nem idegen – Várkonyi szerint ideje itthon is elterjednie ennek a gondolatnak. Ennek a gyakorlati feltételeit meg kell teremteni – ez a KPI-ok átrendezése mellett a vezetés számára is komoly szemléletváltást jelent.


A munkaidő és a munkavégzés sebessége közti időbeli különbség érdekes dolgokra világíthat rá: Várkonyi példája szerint ha egy munkavállaló a 8 órás munkát 3 óra alatt végzi el, akkor vagy a munkakör van rosszul meghatározva, vagy az adott kolléga túlképzett a munkaköréhez.


Ne csináljunk bullshitet!


Kérdéses, hogy a járványt követően mi marad meg a jelenlegi marketingkommunikációs hozzáállásból, szemléletből. Várkonyi azon a véleményen van, hogy ezen a hídon majd akkor menjünk át, ha odaértünk; a rugalmasság megőrzése továbbra is maradjon fontos része az életünknek.


Várkonyi emlékeztet rá, hogy az online vásárlás nem csak jó kommunikációról, hanem jó szolgáltatásról is kell szóljon, hiszen ideális esetben visszatérő vásárlókat akarunk szerezni. Várkonyi megfogalmazásában a kommunikációs bullshitek elhagyása mellett feladatunk „nem bullshitet csinálni”. Ez persze nem csak az online kereskedelemre igaz.

137 views

© 2020 by Positive Adamsky