A Netpincér és a zeitgeist

Kell-e egy márkának mindenáron nyilatkoznia? Hogy viszonyulnak egy márka alapértékei a válsághoz? Megoldható-e egy meeting inkább emailben? A Most nincs megállás interjúsorozat első részében Blaumann Debórával, a Netpincér Chief Marketing Officerével beszélgettünk.



A jelenlegi helyzetre szinte minden márka reflektált valamilyen módon, ha máshogy nem, a kommunikációjában. Egy márka számára azonban nem magától értetődő és létfontosságú dolog a mostanihoz hasonló válság idején módosítani a kommunikációját. Blaumann szerint sokkal fontosabb a márka stabil alapértékeinek megléte, mint az, hogy az adott márka közéleti, egészségügyi, vagy bármilyen egyéb éppen aktuális témában megszólaljon pusztán azért, mert éppen ez foglalkoztatja a publikumot.

Természetesen a változó piaci körülmények alkalmazkodásra kényszerítenek az új körülményekhez, de arra minden esetben, még egy járvány idején is vigyázni kell, hogy az ne írja át a márka alapértékeit.


Blaumann Debóra

Mi lesz a meetingkultúrával?


Az egyik ilyen változó körülmény az, hogy rengetegen kényszerülnek otthoni munkavégzésre, ami a céges kultúra alapjaira van hatással, hiszen talán soha ennyi online meetingen nem vettünk részt, mint manapság. A Netpincér esetében sincs ez máshogy, Blaumann szerint azonban a személyes meetingek kiiktatása a jövőben sem tűnik elképzelhetőnek.

A hangsúly mindig azon van, hogy egy adott meeting miről szól – Blaumann elmondása szerint érezte már egy-egy adott megbeszélésről, hogy megoldható lett volna az egész akár egy emaillel is –, és azon, hogy kinek mennyire fontos az adott téma, ki mit ad hozzá a megbeszéléshez.



Emberközpontú kommunikáció


A korszellem ismerete és lekövetése nélkül nem működhet a marketingkommunikáció. Jelen helyzetben tudható például, hogy rengeteg ember számára ezek az idők anyagi és érzelmi terhet jelentenek, így a marketingkommunikáció kialakításakor figyelembe kell venni ezeknek az embereknek a benyomásait, érzéseit és félelmeit.

Ez azért is fontos, mert így lehetséges előremutató lépéseket hozni, és annak érdekében cselekedni, hogy a szakma ne álljon meg, a válság ne okozzon iparági visszalépéseket.


A segítségnyújtás formái


Fontos beszélnünk a szakmai szempontok mellett a dolgok magánéleti, emberi oldaláról is. Van egy dolog, ami Blaumann szerint kifejezetten örömteli: a Netpincéren keresztül lehetséges adakozni számos olyan alapítványnak, amikre a válság nehéz időket hozhat. A Netpincér adatai alapján a rendszeren belül történő adakozási kedv megduplázódott, és kétszer annyi adomány gyűlt össze a járvány berobbanása óta, mint előtte - mint mindig a NetPincér a tranzakciós díjak átvállalásával az adományok teljes összegét a karitatív szervezeteknek adja, ezzel is segítve többek közt a vírus elleni védekezést is.


És hogy magánemberként mit tehetünk? Blaumann például (sok másik emberrel egyetemben) ügyel rá, hogy rendszeresen rendeljen kedvenc éttermeiből, hogy ezzel is segítse azok fennmaradását.

177 views

© 2020 by Positive Adamsky