A passzivitás nem lehet megoldás

Egy kis szél a kis tüzeket eloltja, a nagyokat pedig felkorbácsolja – de vajon az életünkben mi számít kis tűznek, és melyik tüzet érdemes táplálni? A Most nincs megállás következő vendége Virágh Miklós, a Kantar Hungary Insights division sales és account vezetője.



A jelenlegi krízishelyzet az életünk számos területét állítja próbatétel elé. Családon belüli kapcsolataink, magatartásunk magánemberként Virágh Miklós szerint legalább annyira megmérettetnek most, mint az, ahogyan a márkáink viselkednek, vagy ahogyan cégünk mindennapjait igazgatjuk.


Vegyük észre, mi kerül mérlegre!


Ha a távmunkára, digitalizálódó oktatásra, vagy úgy egyáltalán a személyes kontaktusok számát minimalizáló életre gondolunk, akkor számos aspektusát találjuk a kérdésnek. A technológiai felkészültség és érettség legalább olyan fontos kérdés, mint az, hogy egyáltalán mennyire vagyunk nyitottak arra, hogy a megszokott életmenetünk különféle részeit egyik napról a másikra felváltsuk egy digitális alternatívával – ez pedig mind magánemberekre, mind pedig cégekre is vonatkozik.


Érték vagy bizsu?


Az is megmutatkozott az elmúlt hónapokban, hogy vajon a különféle márkák és szervezetek értékei mennyire bizonyulnak idő- és krízisállónak. Kihívások elé állítva előfordulhat, hogy egy márkának rá kell döbbennie, hogy az általa deklarált értéket nem tudja tartani akkor, amikor nehézséget okoz az ilyesmi. Virágh példaként a munkavállalók egészségének megőrzését említi: elképzelhető például, hogy azok a márkák, akik munkavállalóik jólétét tűzték zászlójukra „békeidőben”, nem az elsők közt reagáltak, amikor meg kellett oldani a távolságtartást és távmunkát számukra, ezzel keverve magukat ellentmondásos helyzetbe.



Adaptivitás


Virágh szerint a marketingkommunikációs tónusváltás eredményeinél még fontosabb kérdés az, hogy egyáltalán mennyire gyorsan tud egy márka alkalmazkodni az új helyzetekhez. Az első kihívás az volt, hogy ki mennyire gyorsan képes alkalmazkodni és jelezni a fogyasztói számára, hogy jelen van az életükben továbbra is – az következő próba azonban az első heteket követő következő reakció volt, amikor már a fogyasztók is hozzászoktak az új helyzethez.


Nem szabad lefagyni! #mostnincsmegállás


Az utóbbi időszak azt is megmutatta mindannyiunknak, hogy gyakorlatilag távolságtól függetlenül együtt tudjuk végezni a mindennapi munkánkat, és ezt továbbgondolva számos fejlődési és egyéb lehetőség nyílt meg előttünk az utóbbi hónapokban.

Megláthattuk, hogy az élet nem áll meg válsághelyzetben sem, Virágh szerint pedig nem is szabad ilyenkor lefagynunk, és nyitottnak kell lennünk egymás és a fogyasztók emberi igényeire, vagyis a járványidőszakot bizonyos szempontból empátiatréningnek is felfoghatjuk.

A lehetőségeket számba véve azonban nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a világjárvány jelzésértékű is lehet arra nézve, hogy hogyan bánunk a természettel – Virághék egyik kutatásának részvevőjének megfogalmazásában a Föld nem ölt meg bennünket, viszont hazaküldött elgondolkozni bennünket.

103 views

© 2020 by Positive Adamsky