A pozitív dolgok pillangóhatása

Ha azt elemezzük, hogy a válság alatt mely tulajdonságokra volt szükségünk ahhoz, hogy családunkkal, munkatársainkkal és fogyasztóinkkal a lehető legjobb kapcsolatban maradjunk, rájövünk, hogy empátia és odafigyelés nélkül nem lépünk egyről a kettőre. Tengerdi Laurával, a Budapest Bank marketing, kommunikációs és ügyfélélmény vezetőjével beszélgettünk.

Aki Tengerdi Laurához hasonlóan az utóbbi hónapokban kifejezetten sok időt töltött együtt a családjával, az talán szintén érezheti úgy, hogy az érzelmek szerepe felerősödött, még közelebb is kerültünk egymáshoz. A karanténhelyzetnek ez valószínűleg egy meghatározó és hosszú távú hatása lesz.


Tengerdi Laura

Aki családcentrikus volt, az az elmúlt időszakban még inkább az lesz – de mi a helyzet a munkahelyi közösségekkel? Tengerdi megfigyelése szerint a csapatokon belül is érezhető az érzelmi ritmusváltozás, ám nem mindenki számára javított a karantén a munkahelyi kapcsolatain.


A válságok alkalmasak rá, hogy elmélyítsenek pozitív viszonyokat, viszont ugyanannyira képesek kiélezni is konfliktusokat vagy elszigetelődéshez vezetni. Tengerdi ennek ellenszereként a belső kommunikáció fontosságát hangsúlyozza, amellyel legalább a bizonytalansági faktor hatásai tompíthatóak.


Pillangóhatás


Nem szabad elfeledkeznünk arról a rengeteg kisebb-nagyobb pozitívumról sem, amelyek az utóbbi időben eshettek meg velünk; Tengerdi az apró pozitív jellegű változtatások, számbavételét javasolja, amelyek összessége később komoly fejlődéshez vezethet. A pozitívumok értékelése hasznos gyakorlat a mindennapokban és válságok során egyaránt, amelyből érdemes lehet rendszert is csinálni.


Őrizzük meg a víziónkat!


Az mindenki számára egyértelmű, hogy válság alatt gyors reakciókra és alkalmazkodásra van szükség. Amit viszont sokan szem elől tévesztenek az állandó válságkezelés közepette, az a hosszú távú stratégiák megmentése, átalakítása, megőrzése. Hosszú távú terveink alapja mindig a márkánk víziója legyen, amit ne tévesszünk szem elől még akkor sem, amikor nagyon távolinak tűnik a megvalósulása.


Tengerdi az egyensúly megtalálásának fontosságára figyelmeztet rövid és hosszú távú gondolkodás közt, hiszen nem lehet folyamatosan csak reakcióra berendezkedett marketingkommunikációs stratégiát alkalmaznunk.


Elemezzük az ügyfélutakat!


A bizonytalanság a kollégák mellett a fogyasztókon is eluralkodott, amely szorongáshoz vezet. A bizonytalanság ellenszere természetesen az információk biztosítása, azonban az állandó kommunikáció mellett nem szabad elfeledkeznünk az ügyfélígéreteinkről sem, hiszen a szorongó fogyasztó számára most különösen fontos az, hogy márkáiban megbízhasson, ne érjék még onnan is kellemetlen meglepetések.


Ahhoz, hogy mely csatornákon és mely üzenetekkel tudjuk megszólítani a szorongó fogyasztót, Tengerdi az ügyfélutak elemzését ajánlja, amelyekből pontosan kiderül, hogy a megváltozott fogyasztói magatartás hogyan hat arra, hogy a fogyasztó kapcsolatba kerüljön a márkánkkal. Az empátia és odafigyelés tehát nem csak a családunkkal és kollégáinkkal fennálló viszonyok alapja, de a fogyasztókkal létesített kapcsolté is – vagyis márkánk jövője múlik rajta.

235 views

© 2020 by Positive Adamsky