Balogh Barbara: a hullámvölgyeket hullámhegyek követik majd

Hogyan lehet pozitív üzeneteket megfogalmaznia most egy márkának, és egyáltalán vevők-e erre most a fogyasztók? Többek közt erről is beszélgettünk Balogh Barbarával a Heineken Marketing és Trade Marketing Directorával.

Amennyire élvezték eleinte sokan az otthonról végzett munkát, legalább annyian szembesültek vele elég hamar, hogy milyen könnyedén felborul a munka és magánélet közti egyensúly a munka irányába. Balogh Barbara szerint ahhoz, hogy a munkanap ne reggel 7-től este 7-ig tartson, közte pedig ne folyjanak szakadatlanul végeláthatatlan megbeszélések, elengedhetetlen valamiféle új keretrendszer kidolgozása az otthoni munkához.


A megbeszélések esetében is kiderült, hogy sokaknak hiányzik a személyes jelenlét, és nem csak azok számára, akik szeretik beszélgetőpartnerük testbeszédét figyelni. Az izoláció komoly problémát jelent a mai világban; Balogh Barbara ezért a gyakoribb megbeszélések rendszerét vezette be csapatánál, hogy ne érezze magát elszigetelve egy munkatárs sem. Vezetőként a csapat összekovácsolódásáról számol be: olyan kollégák is közelebb kerültek egymáshoz, akik korábban nem voltak napi kapcsolatban.


Figyeljünk és tanuljunk!


Számíthatunk rá, hogy a járvány mind az emberek, mind a márkák életében nyomot hagy majd. Ahhoz, hogy a lehető legjobb tapasztalatokkal hagyjuk majd magunk mögött ezt az időszakot, Balogh Barbara szerint tanulóidőszakként kell tekintenünk ezekre a hónapokra, ahol pozitív és negatív példákból egyaránt bőven akad a kommunikációra.


A legfontosabb tényezőként az empátiát jelöli meg, amely segít elkerülni az öncélúnak ható, így elidegenítő és hiteltelen kommunikációt. A szakember szerint minden krízisnek van egy ciklusa, amelyben a kezdeti szorongás és félelem teljesen normálisnak számít, és rámutat: a hullámvölgyeket mindig hullámhegyek követik. Ezt mindenki érzékeli, és próbál a lehetőségekhez képest visszajutni a megszokott mindennapokhoz, az emberek próbálnak pozitívan gondolkodni.


Gyakorlati tippek márkaüzenetek megfogalmazásához


A pozitív márkaüzenetek megfogalmazása sikerhez vezethet, ám Balogh Barbara figyelmeztet: muszáj elkerülni az öncélúnak ható kommunikációt. A szakember javaslata szerint minden márkának meg kell találnia a saját megközelítését a kialakult helyzethez, márkaazonosnak kell lennie az üzenetének, és ha sehogy nem sikerül, a biztonsági játék a kommunikációban a fogyasztók biztosítása az együttérzésünkről.


A szakember szerint elvárható ilyen helyzetben a márkától a segítségnyújtás és a támogatásról biztosító üzenetek. Balogh Barbara szerint egy jól megfogalmazott, pozitív márkaüzenet jövőbe mutató és az eredménye konkrét és kézzelfogható: ha új ötletekkel állunk elő a közönségünk számára, ha edukáljuk őket, ha tippeket adunk arra vonatkozóan, hogy hogyan vigyázhat hatékonyabban a környezetében lévő emberekre vagy hogyan tud egyszerűen felvállalni fontos ügyeket, az mindig jó megoldás lehet.


A munkavállaló az első


A vállalat belső működését szabályozó stratégiában Balogh Barbara szerint az elsődleges szempontnak az emberközpontúságnak kell lennie, hiszen egy vállalat felelősséggel tartozik a munkavállalói egészségéért. Első helyen kell lennie a munkavállaló egészségének, amelyet jelen helyzetben számos eszközzel óvhat egy vállalat: higiéniai feltételek megteremtésével, szabadságolással, otthoni munkavégzés feltételeinek megteremtésével, maszk biztosításával, vagy akár a munkakör átszervezésével. Minden más csak ezután következhet.

323 views

© 2020 by Positive Adamsky