Bayer Bence: a nehéz időszakban összpontosíts a szakmád szépségére!

Hogyan változott az idősebbek hozzáállása a technológiához? Mi ma egy jó vezető feladata? Mi az idegenforgalom és vendéglátás magja, és változnak-e ezek a szektorok a lényegüket tekintve? Bayer Bencével, a Mellow Mood Hotels, Párisi Udvar Hotel Budapest marketing- és kommunikációs igazgatójával beszélgettünk.

A karantén alatt az életünk egy időre gyökeresen megváltozott, ám a változásoknak van egyfajta izgalmas, felrázó hatása is, amely most is velünk marad, amikor már nem zárkózik be a világ. A technológia és a modern megoldások, mint a Messenger, a Zoom, a Discord, és egyéb üzenetküldő és online kapcsolattartó alkalmazások, sőt, az online bevásárlás és házhozszállítás is a mindennapok részeivé váltak gyakorlatilag életkortól függetlenül.


Bayer Bence

Szükséges rosszból remek téma


Bayer Bence szerint, ami kezdetben szükséges rossznak bizonyult az idősebbek számára, az a feszültségek oldódásával a mindennapok értékes része lett. Az egyszerűbb kapcsolattartás mellett az újdonságok közös témát is szolgáltatnak a generációk közti kommunikációhoz, a generációk pedig így tartósan közelebb kerültek egymáshoz.


Az EQ felértékelődése


Az érzelmek előtérbe kerülése a vezetőktől az érzelmi intelligencia fejlesztését követeli meg Bayer Bence szerint. A vezető a munkával kapcsolatos kapcsolattartás mellett kiemeli annak a fontosságát, hogy a kollégákkal beszélgessünk az érzéseikről is ebben a terhelt időszakban, kérjük ki a véleményüket hétköznapi témákban. Meglátása szerint az őszinte, egyértelmű, határozott kommunikáció eredményes munkakörnyezetet, így eredményes munkát is biztosít majd.


A kontaktusok szerepe


A vendéglátás és szállodaipar lényege a személyes kontaktus, ezért is érinti különösen drámai módon ezt az ágazatot a bezárkózás időszaka. Bayer Bence optimista: ugyan most csak korlátozott mértékben lehetséges a személyes érintkezés, véleménye szerint a jövőben ennek szerepe nem lesz elhanyagolható hosszabb távon sem, így nem is akarják ezt „megspórolni” majd.


A szakértő úgy látja, az emberekben felértékelődött a vágy az élmények, az utazás, az étterembe járás iránt a pandémia időszakában, így a vendéglátás kedvező helyzetben lesz majd akkor, ha egyszer elül a baj. Rávilágít arra is, hogy a mostani időszak kiváló alkalmat ad arra, hogy szembesüljünk a járvány előtti életünk nyitott és szabad természetével, amit olyan magától értetődőnek vettünk korábban.


Élmények mindenek felett


A vendéglátás az élményekre épül: az étteremben töltött idő csak egy eleme az étel, amit felszolgálnak, a szállodai ágy csak egy eleme annak az időtöltésnek, amit egy szállodában töltünk: mindezek sokkal többről szólnak valójában. A vendéglátóhelyek és szállodák komplex csomagot kínálnak: Bayer Bence szerint ennek része az első köszöntés a helyre belépve, a felszolgáló vagy a concierge ajánlatai, az enteriőr, de az is, amikor a séf feljön a konyhából beszélni pár szót a vendégekkel arról, hogy hogy ízlik nekik az étel.


A szakértő elmagyarázza, hogy ezek az elemek, kontaktusok kommunikációs lehetőségek a márka számára, és valójában ezek okoznak maradandó élményeket a vendég számára. Bayer Bence szerint pont ezért ez hosszútávon is így fog maradni, így kell neki maradnia.


Ezek a kapcsolódások nem csak a vendég és a márka számára fontosak, hanem azok számára is, akik vendéglátásban dolgoznak. Bayer Bence azt ajánlja mindenkinek, hogy fókuszáljon a szakmája szépségeire, hiszen a legtöbben egyszer majd vissza fognak tudni térni ahhoz, amit igazán szeretnek – az ő esetükben ahhoz, hogy vendégül lássanak embereket.

569 views

© 2020 by Positive Adamsky