Beke Zsuzsa: ahol nincs belső kommunikáció, ott elindul a konteógyártás

Vajon a digitális csatornák maradnak a legnépszerűbbek az új normálisban, vagy nem érdemes mindent egy lapra feltennünk? Hogyan söprögessünk a saját házunk táján azért, hogy a szakma ne álljon meg? Beke Zsuzsával, a Richter Gedeon Nyrt. kormányzati kapcsolatok és kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.

A különféle iparági és iparágon kívüli krízisek elkerülése, menedzselése során az egyik legfontosabb készség, amit elsajátíthattunk, az alkalmazkodás készsége lehet. Beke Zsuzsa szerint az utóbbi időkben tanultakat érdemes lesz a vírushelyzet után is magunkkal vinnünk, hiszen a természet példáján láthatjuk: nem a legokosabb vagy legerősebb fog hosszú távon fennmaradni, hanem a leggyorsabban alkalmazkodó.


Digitális átállás vagy digitális visszaállás?


Megfigyelhettük azt, hogy a digitális csatornáknak, eszközöknek a szerepe a járvány hatására mennyire felértékelődött az utóbbi hónapokban. Beke szerint a szakma egyik nagy feladata az lesz, hogy megtalálja azt, hogy mennyire érdemes visszaállni a régi kerékvágásba – és egyáltalán érdemes-e visszatérnie a kommunikációs szakmának a digitális világból.


Beke a Whitereport hirdetési, médiavállalati, ügynökségi, marketing- és PR-vezetők számára készített jelentéséből kiemel egy érdekes elemet: a print média a járvány hatásai ellenére nem szorult háttérbe a digitális csatornákkal szemben, ami körültekintésre inthet mindenkit, aki médiatervezéssel foglalkozik.


Mi a helyzet a tévével?


A print-digitál párosítás mellett érdemes megvizsgálni a tévé és a digitális média összevetését is. Beke szerint a tévé sok szempontból kényelmetlen, előnytelen a digitális csatornákkal szemben: például azért, mert éves dealekkel kell tervezni, ami a mostanihoz hasonló, előre aligha látható krízishelyzetek esetén egyértelműen előnytelen döntés lehet.


Beke kiemeli még a tévéreklámok kapcsán azt a kommunikációs zajt, amelyben érvényesülni kell, amely hátrány így a volumenekkel, időtartammal kapcsolatos megkötésekkel együtt, valamint a tévé költségeit figyelembe véve már erősen elgondolkodtatja a kommunikációs szakembert.


Belső kommunikáció


Beke a járványhelyzet egyértelmű „nyerteseként” emlegeti a vállalaton belüli kommunikációt. A home office-kényszer és az információéhséget okozó, bizonytalan helyzet okozta állapotot egyértelműen belső kommunikációval lehet deeszkalálni, különben felütik a fejüket a pletykák és a konteók, figyelmeztet Beke.

Ha már belső kommunikáció: Beke létfontosságúnak tartja a kommunikációs szakma számára fellépni a szervezeten belül az ágazatot érintő büdzsécsökkentésekkel szemben. A kreatív megoldások és innováció mellett itt az ideje harcba szállni a főnökeinkkel és kiállni a költségvetéseink mellett.


Vitassuk meg!


A belső kommunikáció és az érdekeink melletti kiállás mellett Beke a szakmának azt javasolja, hogy hallassa a hangját különféle iparági fórumokon, mutasson példát, beszéljék meg a különféle szakemberek az őket érintő problémákat, hiszen most szinte csak tanulni, okulni lehet.

304 views

© 2020 by Positive Adamsky