Dózsa Imre: Egy platformra került a világ

Mai epizódunkban Dózsa Imrével, az AImotive marketingvezetőjével beszélgettünk bizalomról, hitelességről, őszinteségről, és a márkák ezekre alapuló viszonyáról a környezetükkel.

A járvány berobbanása után a digitalizáció kérdése a távmunka és távoktatás okán került szóba, azonban viszont kiderült: ez hosszabb távon is befolyásolni fogja a fogyasztói preferenciákat, így a marketingkommunikációs szakma számára is meghatározó iparági trenddé vált.


Dózsa Imre izgalmas lehetőséget látott abban, hogy megfigyelje azt, hogy egy ilyen meghatározó és globális eseménysorozat árnyékában, amikor az egész világ azonos platformra került bizonyos tekintetben, hogyan lépnek kapcsolatba a különböző szektorok, iparágak márkái a fogyasztóikkal.


Létkérdések


Azért is volt különösen nehéz mindenki számára az elmúlt időszak, ahogy arra a szakember is rámutat, mert az emberek tömegei egyik percről a másikra hirtelen abban a szituációban találták magukat, hogy létfenntartással kapcsolatos kérdésekben kellett dönteniük.


A vírus okán ide tartozik a távolságtartás kérdése, de az is, hogy vajon miből fog élelmiszert vásárolni a fogyasztó egy álló helyzetben lévő gazdaságban.

Ez a fajta sokk az érzelmek előtérbe kerülését vonta maga után, amely hatással volt a fogyasztók márkákhoz való viszonyulására is. Amelyik márka ezt elrontotta ebben a kritikus helyzetben, az valószínűleg még hosszú ideig érezni fogja a fogyasztóiban keltett negatív érzések következményeit.


A hitelesség kérdése


Dózsa szerint első körben mindenki nagyjából ugyanazt kommunikálta, később pedig elkezdtek megjelenni az egyedibb, márkaértékekhez kapcsolódó üzenetek is, amelyek több-kevesebb sikert arattak a célközönségük körében.


Az, hogy a márkák egyedibb üzenetei a járvány alatt milyen sikert aratnak a fogyasztóik körében, a hitelességükön keresztül mérhető fel. Dózsa szerint például azok a márkák, amelyek addig kizárólag eladásösztönző üzeneteket fogalmaztak meg, valószínűleg hiteltelenebbek lesznek a fogyasztók szemében akkor, ha elkezdenek a világ dolgairól értekezni.


Azok a márkák, amelyek DNS-ük részévé tették a különféle ügyek támogatását, nem csak hitelesebbek képesek maradni akkor, ha a COVID-dal kapcsolatban fogalmaznak meg üzeneteket, de valószínűleg nagyobb gyakorlattal is rendelkeznek abban, hogy hogyan érdemes csinálni ezt.


Az őszinteség minden helyzetben alapvető


A vezetők szerepét Dózsa Imre a példamutatásban látja: akin a munkatársak nem látják, hogy stresszelne a jövőn, az valószínűleg hozzá hasonlóan higgadt csapattal dolgozhat együtt. A céges kultúra szerepe ilyenkor felértékelődik: vajon elég őszinte volt eddig a belső kommunikáció ahhoz, hogy a munkavállalók elhiggyék: nem fenyegeti őket közvetlen veszély?


Dózsa szerint a munkáltató és munkavállaló közötti viszony bizonyos szempontból ugyanaz, mint a márka és a fogyasztó közti kapcsolat, hiszen alapvető eleme a bizalom mindkettőnek. Ahogy Dózsa rámutat: akkor lesz sikeres a befelé történő kommunikáció, ha a munkavállaló azt érzi, hogy a munkáltatója jól felfogott gazdasági érdeke mellett tudatában van a járvány okán kiterjedt felelősségi körének is, tehát tudja garantálni a munkavállalói biztonságát.


A nehéz helyzetekhez Dózsa Imre tanácsa az, hogy sajátítsuk el azt a szemléletet, amely a lehetőségeket keresi minden kihívás során, szakmabeliként pedig akkor végzünk jól munkát, ha ezt másoknak is tovább tudjuk adni.

122 views

© 2020 by Positive Adamsky