Eljött a felszólító mód vége?

A termékpropozíció helyét krízishelyzetben remélhetőleg az értékpropozíció veszi át – marketingkommunikációs elméletről, reklámbrutalitásról, live actekről, a digitalizált tanulásba belecsöppenésről beszélgettünk Szabó Bélával, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatójával a Most nincs megállás következő részében.



A régi felfogás szerint a gyerekeket óvni kellett attól, hogy idő előtt elmerüljenek a digitális világban. Hogy ez mennyire célszerű és sikeres felfogás, az már nem számít, hiszen a digitális tanulás lett a karanténidőszak új normája. Ahogy arra Szabó rámutat, az internet a puszta kapcsolattartás eszköze helyett hirtelen a tanulás eszköze lett, így a legfiatalabb internetezők olyan kapun át léptek be ebbe a térbe, mint előttük még senki.


Idősek a digitális térben


Nem csak a legkisebbek, a legidősebbek számára is kitágult a digitális világ, hiszen azt látjuk, hogy azok, akik eddig telefonon keresztül tartották a kapcsolatot a családtagjaikkal, nyitottá váltak arra is, hogy videotelefonáljanak velük, jobban kihasználják a Facebook nyújtotta lehetőségeket is – és ahogy Szabó fogalmaz: akik megjelentek a digitális térben, azok bizony ott is maradnak.



Változó kommunikációs fókusz


Szabó Béla állítása szerint sosem hitt abban, hogy pusztán felszólító móddal – „menjél! vegyél! látogass!” – rá lehet venni bárkit arra, hogy azt tegye, amit egy adott márka akar. Ezt a fajta, Szabó megfogalmazásában brutális kommunikációt fel kell váltania az empátiának, és az értékalapú kommunikációnak kell tudnia eladni a terméket, szolgáltatást.



A valódiságot kell előretolni


Szabó és csapata, a szakma sok más jeles képviselőjével, egyéb márkákkal egyetemben a kommunikáció módjának átszabásán dolgozik éppen. Az elhalkulás a Telekom számára sem járható út: Szabó úgy érzi, hogy az előttünk álló időkben az emberek bizonytalanságérzetét kell tompítani és a márka valódiságát kell előtérbe helyezni és értéket kell teremteni annak érdekében, hogy a közönségüket hatékonyan érhessék el – ennek azonban nem szabad opportunizmusba átcsapnia.


Helló, kollégák! Speak up!


A kommunikációs szakma feladata most Szabó szerint hallatnia a hangját, értéket teremteni a válság időszakában is, a beszélgetést pedig ki kell rángatni a kríziskommunikáció medréből.

Ehhez jó hír, hogy az eszközök adottak: a márka-, fogyasztó-, és szegmensértés, a kommunikáció alapvető módszertana nem változik – és nem szabad hagyni, hogy a pénzügy megegye a stratégiát és a márkát reggelire.

567 views

© 2020 by Positive Adamsky