Fonay Gergely: a vírus nem öli ki az offline-t

Amikor azonnali reakciókra van szükség, akkor nem lehet hibázni. Fonay Gergely, a Ceetrus Hungary marketingvezetője szerint nem árt, ha ilyenkor mindenki elmélyed kicsit a válságkommunikáció alapjaiban, és nyitottan áll a szituációhoz. Többek közt erről is beszélgettünk vele.

Az utóbbi hónapok nem a lassan reagáló márkáknak kedveztek. Az utóbbi hónapokban Fonay Gergely szerint rengeteg olyan újdonság tört fel a digitális térben, amelyek kommunikációs célokra kitűnően alkalmasak, ám egyeduralomról és teljes paradigmaváltásról nem beszélhetünk.


Fonay Gergely

Az offline nem vész el


A szakember előrejelzése alapján egyfajta kevert szituáció alakulhat ki a jövőben, amelyben hangsúlyosan jelen lesznek az innovatív digitális eszközök, viszont ahogy a járvány engedi, visszakerülnek az életünkbe a személyes részvételt igénylő alkalmak is. A kapcsolattartás és a vásárlás során egyaránt elképzelhetetlen egyelőre a kizárólag digitális forma.


Az alkalmazkodás a kulcs


Mindannyiunknak sokféle módon kellett alkalmazkodnia a megváltozott körülményekhez, legszámottevőbb azonban maga az alkalmazkodás képessége volt az, amit el kellett sajátítanunk. Fonay Gergely környezetében mind a B2B-, mind a B2C-kommunikáció esetében azonnali reaciókra volt szükség a csapat részéről. Világos briefeket kellett adni, a lehető legegyértelműbb módon kellett kommunikálni; a marketingfőnök állítása szerint a feladat minden nehézsége ellenére a csapat mindezt képes is volt teljesíteni.


Kiemelte azt is, hogy a hétköznapokkal ellentétben jelen helyzetben egyáltalán nem volt lehetőség csúszásra a kommunikációs anyagok élesítésével, hiszen minden azonnal aktuális egy állandóan változó környezetben.


A szakember szerint az egyik legfontosabb fejleménye az elmúlt hónapoknak az volt, hogy kicsit mindenkinek, aki kommunikációval foglalkozik, képbe kellett kerülnie a válságkommunikáció és a válság során tanúsítandó magatartás terén.


Nincs helye a hurráoptimizmusnak


Már alaposan körüljártuk a Most nincs megállás első évadában is az érzelmek és a szorongás szerepét a fogyasztók körében, valamint a kommunikációs szakma erre adott válaszát. Fonay Gergely véleménye szerint is a túlzóan optimista, a problémáról tudomást sem vevő vagy azt alábecsülő kommunikáció egyértelműen zsákutca, ahogy a stresszes, beforduló hangulatot keltő kommunikációs anyagok is azok.


Jelenleg mindenki figyel és tanul, új dolgokat próbál ki, új lehetőségeket vesz számításba. Fonay Gergely azt tanácsolja, hogy a kommunikációs szakemberek ügyféloldalról és ügynökségi oldalról egyaránt találják meg a különféle szakmai platformokat és osszák meg egymással a tapasztalataikat, hiszen csak ez az út vezethet a jobb minőségű kommunikáció, és végsősoron a válságból történő kilábalás irányába.

155 views

© 2020 by Positive Adamsky