Forgatókönyv a járatlan útra lépéshez

Hogyan találjuk meg a megfelelő témákat látszólag lehetetlen helyzetekben is? Mi a sikerre vezető üzleti magatartás legfontosabb feltétele? Vendégünk Dr. Egri Gábor, a Müpa értékesítési és marketingigazgatója.

Egri Gábor is azok közé tartozik, akik szakmai szempontból pozitívan értékelik az elmúlt hónapokat, már ami a kreativitást serkentő hatásokat illeti. A helyzet ugyanis remek lehetőséget kínált mindenkinek – pontosítunk: rákényszerített mindenkit– arra, hogy gyakorolja a rugalmas és nyitott hozzáállást a nagyrészt ismeretlen kihívásokhoz.


A Müpa például a járvány hatásai által legsúlyosabban érintettek közé tartozott, hiszen rendezvények hiányában a kultúraszervezés tetemes része is parkolópályára került. Egri Gábor ennek ellenére a közönség megmaradásáról számol be, amelynek okaként a folyamatos kommunikációt jelöli meg a szervezet részéről.


Rugalmasság és márkahűség


A siker előfeltételeként elsősorban a rugalmasságot és pozitív hozzáállást említi, amelyek segítségével új szolgáltatásokat és termékeket vezettek be, így alkalmazkodva a kialakult helyzethez.


A márkahűség fogalmát nem csak fogyasztó és márka relációjában érdemes értelmeznünk. A szakember az egyik legfontosabb, leginkább odafigyelést igénylő területnek a márkahűséget nevezte meg, vagyis azt tanácsolja, hogy mi magunk legyünk hűségesek a saját márkánk és annak értékei iránt.


A megfelelő üzenetek megtalálásától kezdve a kommunikáció és marketing kivitelezési folyamataiig mindenhol a saját márkánk alapértékeiből kell kiindulnunk ahhoz, hogy hitelesek maradhassunk. A sales fókuszú üzenetek helyett Egri Gábor szerint is a márkaüzenetek ideje van most, és a Müpa is ennek szellemében folytatott kommunikációs tevékenységet az elmúlt időszakban.


Kulcsszó: a figyelem


Muszáj előre tekinteni és rugalmasan, nyitottan szembenézni a kiszámíthatatlansággal, hiszen az improvizáció lehet az egyetlen hatékony megoldás olyankor, amikor márkánkkal leginkább csak reagálni tudunk a napi szinten változó üzleti környezetben történő fejleményekre. Ehhez Egri Gábor tanácsa szerint nem csak a saját iparágunkon belül érdemes figyelni a jó megoldásokat a felmerülő problémákra, hiszen aki nyitott szemmel jár, az bárhol bukkanhat okos gondolatokra.


Figyelnünk kell a fogyasztói igényekre és a piac rezdüléseire, a közönségre és a kollégákra egyaránt. A kommunikáció nem csak a fogyasztók felé rendkívül fontos, hanem a szervezeten belül is.


Jöhet bármi


A stratégiaalkotás kulcsa egyébként is többféle forgatókönyv kidolgozása, de jelen helyzetben fel kell készülnünk a gyakori irányváltoztatásra. A szakember szerint most könnyen előfordulhat, hogy érdemes a járt útról a járatlanra áttérnünk a siker érdekében.


Ha nyitottak és rugalmasak vagyunk, a bizonytalanság ösztönzőleg hathat a kreativitásunkra, mivel rákényszerít a bennünket arra, hogy megtaláljuk a lehetőségeket a legtöbb kihívással járó helyzetekben is. Ugyancsak ez a hozzáállás a kulcsa annak, hogy mindig olyan terméket, szolgáltatást fejlesszünk, amely releváns a márkánk számára, valós fogyasztói igényt szolgál ki, és így előre visz bennünket is.

33 views

© 2020 by Positive Adamsky