Horváth-Magyary: Maradjunk egyensúlyban!

Technológia és érzelmek, profittermelés és fenntarthatóság, relevancia és alapértékek, lakberendezés és süteménysütés. A Most nincs megállás következő részében Horváth-Magyary Nórával, a K&H kommunikációs ügyvezető igazgatójával és egyetemi oktatóval beszélgettünk arról, hogy mely dolgok váltak fontossá a kialakult helyzetben.



Ilyenkor, amikor az életmenetünket alapjaiban változtatja meg a vírushelyzet és elszigetelődésre kényszerít bennünket, Horváth-Magyary Nóra helyzetértékelése szerint felértékelődik az érzelmek szerepe, hiszen nem csak látni szeretnénk végre más embereket is azokon kívül, akikkel egy háztartásban élünk, hanem alkalomadtán meg is szeretnénk érinteni őket, hiszen társas lények vagyunk, akik kontaktusra vágynak másokkal.


Katedra és jógastúdió egy fedél alatt


A bezártság egyik hozadéka Horváth-Magyary megfigyelése szerint az, hogy a személyes terünkre jóval nagyobb hangsúlyt fektetünk – a tízmillió lakberendező országává váltunk, ahogy ő fogalmaz. A nappalink egyszer jógastúdió, másszor iroda, a következő pillanatban egy videóhíváshoz kell gyorsan berendeznünk a terünket és mások számára prezentálható állapotba hozni az életterünket, az egyetemi oktatóknak, Horváth-Magyaryhoz hasonlóan pedig egyenesen az egyetemi katedrát kell berendezniük otthon, ha feladatukat illő módon szeretnék ellátni.


Relevánsnak és önazonosnak maradni


Jól látható, hogy a Horváth-Magyary által kiemelt jelenségek, az érzelmek előtérbe kerülése, a vágyakozás a személyes kontaktus után és a személyes terek beszűkülése, felértékelődése mind olyan trendek, amelyek alapjaikban változtathatják meg a fogyasztói preferenciákat és magatartásformákat. A szakember szerint a márkák feladata ilyenkor hűnek maradni a saját értékeikhez, így ha a márkánk legfőbb jellemzője például a becsületesség volt, akkor válsághelyzetben is a saját becsületességünket kell igazolnunk a kommunikációnkban, ha a szókimondást tartottuk erényünknek, akkor megengedhetünk magunknak egy kis provokatív hangnemet, és így tovább.

A sikeres kommunikációhoz vezető út jelen helyzetben az, hogy megtaláljuk azokat a helyzeteket és témákat, amelyekben relevánsan tudunk a saját alapértékeink mentén kommunikálni.


Lehessünk majd büszkék magunkra!


A kilábalás kulcsa a mostanihoz hasonló helyzetből a vállalatok, márkák, de még saját magunk számára is az lehet Horváth-Magyary véleménye szerint, hogy megtaláljuk az egyensúlyt minden területen. Egyéni szinten a technológia és az érzelmek megélése között, márkák szintjén a releváns témák és a saját alapértékek mentén történő kommunikáció között, vállalati szinten pedig a profittermelés és a hosszú távú fenntarthatóság között.

Ebben segítséget nyújthat Horváth-Magyary tanácsa is a szakmának: tegyünk úgy, hogy három év távlatából visszatekintve nagyon-nagyon büszkék lehessünk majd magunkra!

155 views

© 2020 by Positive Adamsky