Huszák Nikolett: Nincs recept

A Budapest Airport a járvány által legdrámaibban érintett szervezetek között van. Mi hozhatta egymáshoz közelebb a munkatársakat és az iparági szereplőket? Huszák Nikolett, a Budapest Airport Senior Retail Marketing Manager volt a vendégünk.

Az elmúlt időszak szakmai szempontból nem csak azért volt kihívásokkal teli, mert a kommunikációs iparágat (is) alapjaiban rázták meg az események és az egyik napról a másikra bekövetkező változások, hanem emberileg is megviselt szinte mindenkit az állandó bizonytalanság – így Huszák Nikolettet is.


Huszák Nikolett

A marketingvezető a járványhelyzet első heteivel kapcsolatban szakmai szemléletének kiélesedéséről számol be, hiszen azonnal megoldásokat kellett találni egy sor problémára, és az általános bizonytalanság közepette kellett szembenéznie a kihívásokkal. Állítása szerint ezen az állapoton az információk rendelkezésre állása számottevő javulást hozott. Arról, hogy a bizonytalanság ellenszere egyébként mindig az információáramlás, már több korábbi beszélgetőpartnerünk is beszámolt.


Ne csak csapatban kommunikáljunk!


Huszák Nikolett vezetőként a folyamatos kommunikációt emeli ki, amelyet magas gyakorisággal érdemes folytatni a csapattársakkal és a szervezet többi tagjával annak érdekében, hogy a többiek információ- és kontaktushiánya enyhítse. Ezt a fajta folyamatos jelenlétet egyébként érdemes szerinte a járványhelyzet után, az „új normálisban” is folytatni majd.


A szervezeten belüli kapcsolattartáshoz jó tanács, hogy ne csak csoportos beszélgetéseket folytassunk. A „négyszemközt”, akár telefonon történő beszélgetéseknek is fontos szerepe van, hiszen számos probléma, fennakadás csak így deríthető fel. A csapattagoknak érezniük kell, hogy a vezetőjük foglalkozik velük.


Közelebb kerültünk egymáshoz


A járvány számos negatív hozadéka mellett említésre méltó pozitív fejlemény, hogy a távmunka során otthonról, a saját környezetükből jelentkeztek be a munkavállalók, sőt, minden üzleti meeting személyesebb terekben zajlott. Ez a fajta hozzáállás, hogy „igen, megmutatom az otthonom” nagyban hozzájárul egyfajta bizalmi légkör kialakulásához a felek között, és segítheti az oldódást mindenki számára.


A szakember a járvány utáni világban szívesen látná továbbra is azt a fajta élénk kommunikációt, amely normává vált az elmúlt hónapok során – mind szervezeten belül, mind egyébként a fogyasztók és a márkák között. Nagyra tartja ezen kívül az alkalmazkodás készségét, amelyet mindenkinek volt alkalma gyakorolnia ebben a gyorsan változó környezetben.


Kötelékek iparágon belül és kívül


Az élénk kommunikáció egy fajtája az is, ami a tágabb szakmai, iparági környezetben indult el az elmúlt hónapokban, és amely mind üzletileg, mind emberileg közelebb hozott minket egymáshoz.


A marketingvezető együttműködésekről számol be iparágon belül és kívül egyaránt, amelyek a különféle kihívások megoldását célozták. Huszák Nikolett meglátása szerint senki nem tudja, mi a „recept”, de ha összeadjuk a tapasztalatainkat, olyan bizalmi kötelékeket alakíthatunk ki egymással, amelyek akkor is az életünk részei maradhatnak, amikor a járványból már csak egy rossz emlék marad.

875 views

© 2020 by Positive Adamsky