Itt a brandépítés ideje

Hogyan hatott a B2B kommunikációra és a KKV marketingre a járványhelyzet? Milyen eszközöket építhetünk most be márkánk fegyvertárába? Kiss Huba, a Comnica marketingvezetője osztja meg velünk tapasztalatait.

A Most nincs megállás korábbi részeinek vendégei közül többen említették, hogy a kialakult helyzet kreativitás szempontjából kifejezetten serkentőleg hat, hiszen jól ismert tény, hogy a megkötések kreatív megoldások megteremtésére késztetik a kommunikációs szakembereket (is).


Láthattuk, hogy az image kommunikáció például reneszánszát éli, ugyanakkor a rendezvények értelemszerűen teljesen kiestek a szóba jövő eszközök közül a vírushelyzet okán. Huba észrevétele, hogy a B2B marketingben alapvető fontosságú konferenciák villámgyorsan átterelődtek az online térbe, ahol a networking nyilvánvaló kiesésével végre az érdemi tartalomra helyeződhet a fókusz.


Ez több szempontból is szemléletváltásra készteti azokat, akik eddig nem vagy sokkal kisebb mértékben invesztáltak kontentbe, hiszen live-ozással vagy előre felvett videókkal 2-3 órában kell bepótolni egy egész napos eseményt. Huba szerint kifejezetten jót tesz a műfajnak ez a megoldás, hiszen az előadók és a márkák is többet fognak dolgozni azon, hogy valami igazán újat, érdekeset mondjanak a közönségnek, és remélhetőleg ebből átszivárog majd valami az egyszer csak ismét életre kelő hagyományos konferenciázásba is.


Az online konferenciákon kívül említi még a hirtelen megsokasodó webinárokat is, amivel a hazai kis- és középvállalati B2B mintha eddig kevésbé élt volna. Az egyik előnye az alacsony költség, és az, hogy a B2B márka nem csak tudást, információt adhat át vele hatékonyan, sőt, eladásösztönzésre is használhatja.


Társadalmi felelősségvállalás kicsiben is


A társadalmi felelősségvállalás hagyományosan inkább a nagyvállalati kommunikációhoz kapcsolódó eszköz, a járványhelyzet alatt viszont azok a kisebb hazai cégek is – jellemzően az IT területéről –felfedezték a segítségnyújtás örömét, akik eddig talán sohasem csináltak ilyet. Huba szerint ugrásszerűen megnőtt a bajba jutott kisvállalkozásoknak szóló ingyenes szoftverfelajánlások száma – nemcsak az ismert nagyvállalatoktól, de a válságot könnyebben átvészelő kisebb informatikai cégektől is. A CSR akkor működik igazán jól, ha a gesztus szívből jön, és emellett mintegy másodlagos jellemzőként ott van az, hogy a brand is pozitív megvilágításban tud mutatkozni.

A járvány alatti ad hoc segítségnyújtás pozitív élménye most lendületet adhat a B2B területen mozgó kisebb cégek számára is, hogy a jövőben valódi programként honosítsák meg üzleti kultúrájukban a CSR-t.


Most kell márkát építeni


Huba tapasztalatai szerint minden cég arra törekszik, hogy okosan állítsa be a brandépítés és a sales aktiváció kényes egyensúlyát, ami általában örök harcot jelent a két terület vezetője között. Nincs eladás brandépítés nélkül, de utóbbi eredményei csak hosszabb távon mutatkoznak meg.

Ha a márkánk célközönsége bajba jutott, a legyengült vásárlóerejű magyar KKV-k köre, lehet, hogy ez az az időszak, amikor az agresszív eladás helyett érdemes inkább a márkaépítésre és az awareness-re koncentrálni. Gyors bevétel nem lesz belőle, de aki a válság idején okosan, empatikusan és intenzíven kommunikál, arra a válság után jobban fog emlékezni a piac, és sikeresebb lesz az eladásban is.

193 views

© 2020 by Positive Adamsky