Vaszary: Itt az idő kigyúrni magunkat

A vírus okozta kihívások az érzékenység időszakát hozták el: a fiatal generációknak az idősebbekre kell odafigyelniük, a marketingszakmának pedig a változások iránt kell rendkívül fogékonynak mutatkoznia. A Most nincs megállás újabb epizódjában Vaszary Ádámmal, az Positive Adamsky ügyvezetőjével beszélgettünk



Úgy néz ki, hogy a járvány okozta kezdeti felfordulás sok területen kezd alábbhagyni, és rá vagyunk kényszerítve arra, hogy kialakuljon az élet új rendje, az „új normális”. Vaszary szerint a karanténhelyzet egyik leglátványosabb következménye az, hogy a fiatalabb, egocentrikusabb generációk látványosan törődni kezdtek az idősebbekkel, akik számára a fertőzés nagyobb kockázatot jelent.

Vaszary véleménye szerint ez a magatartás egy új, generációk közti párbeszédet indít el. A marketingszakmának ezt a jelenséget nem szabad figyelmen kívül hagynia, hiszen rendkívül sok új lehetőséget biztosít kommunikációs szempontból.


A kulcsszó: érzékenység


„Békeidőben” a reklámok célja hazánkban túlnyomórészt a taktikai kampányok támogatásában merül ki. Ha a válság kezdete óta megjelent TV reklámokat nézzük, megfigyelhető, hogy kommunikációs szempontból érdekes változásnak lehetünk szemtanúi. Vaszary szerint a Magyarországon haldokló image kommunikáció kezd életjeleket adni magáról.


Ez a freelancerek ideje?


Míg néhány hónapja sok cég számára a távmunka szinte elképzelhetetlen volt, legalábbis a munkáltatók egy része ódzkodott a home office intézményétől, a válság rákényszerítette a cégeket arra, hogy a munkavállalóik számára biztosítsák ennek lehetőségét.

A másik oldalról nézve a dolgot: Vaszary szerint sok olyan szakember fog megjelenni a piacon, akik nem fognak egy adott márkához, céghez vagy ügynökséghez tartósan leigazolni, hiszen a mobilitás feltételei adottá váltak.


A változás motorjának kell lenni


A szakma elsőszámú feladata a jelenlegi helyzetben Vaszary szerint fürkészni a változásokat. Nyitott szemmel kell járni, és elsőként lecsapni azokra a területekre, amelyekben új lehetőségek állnak a marketingkommunikációs szakma előtt, hiszen a feladat most a társadalmat kirángatni ebből a helyzetből.

Vaszary szerint most nem szabad megállni: a márkáknak a jelenlegi időszakot arra kell kihasználniuk, hogy kigyúrják magukat. Ezek után nincs más hátra számukra, mint bemelegíteni és odaállni a startvonalhoz..

328 views

© 2020 by Positive Adamsky