Máthé Timea: aki most kap észbe, az késésben van

A digitális transzformáció nem újkeletű dolog, hiszen folyamatosan jelen van az életünkben. A járvány nem feltétlenül elindított, inkább felgyorsított több olyan trendet is, amely már előtte is formálta a szakmát. Máthé Timeával, a Reckitt Benckiser Laundry Care regionális brand és trade marketing managerével beszélgettünk.

A digitális platformok felé való nyitottságra hajlamosak vagyunk úgy gondolni, hogy életkor határozza meg. A puszta adatok alátámaszthatják az olyan állításokat, hogy „a fiatalok az interneten élik az életüket”, vagy azt, hogy az idősek szinte csak a Facebook miatt használják a webet”. Az ok valójában nem pusztán az életkorban keresendő, a fogyasztók magatartása többet árul el arról, hogy ki mennyi időt tölt az interneten.


Máthé Timea is állítása szerint sokkal nyitottabb lett a digitális csatornák és

tartalomfogyasztás felé – annak ellenére, hogy az ún. millenniumi generáció képviselője – és hasonló viselkedés figyelhető meg a különféle márkák kommunikációjában, csatornaválasztásában is. Virágzanak a YouTube-ra készülő tartalmak, a podcastek; a szemléletváltás érthető okokból a teljes kommunikációs szakmára érvényes.


Csökken a szakadék


A szakember szerint az idősebb generációknál megfigyelhető egyfajta tartózkodás, ellenállás a digitális platformok iránt, azonban hozzáteszi: idősebb alatt ebben az esetben már a 40 fölöttieket érti, akik idősebbeket azoknál, akik az idejük túlnyomó részét az interneten töltik.


Az elmúlt hónapok történései és a kényszer felgyorsította azt a folyamatot, amelynek eredménye az, hogy mindannyian egyre több időt töltünk az interneten. Máthé Timea szerint ez a trend szinte biztosan a generációk közeledését és a generációk közti szakadék csökkenését fogja eredményezni.


Az image az új CTA


Az agresszív, eladásokat előtérbe helyező reklámok visszaszorulásának kérdése visszatérő témakör sorozatunk kezdete óta, ami azt mutatja, hogy ez egy valóban létező, és a szakmát formáló trend. A fogyasztók ugrásszerűen megnőtt szorongása azonban egészen biztosan


Máthé Timea szerint a CTA (rém)uralmának már akkor leáldozóban volt, amikor a járványnak még híre-hamva sem volt. A szakember szerint a kommunikációs fókusz eltolódása az image irányába csak felgyorsult a COVID időszakában, és azok a márkák lesznek valóban sikeresek, akik ennek tudatában formálják kommunikációs stratégiájukat.


Az alkalmazkodás a génjeinkben van


A kommunikációs szakemberekből a járvány és a szokatlan helyzet rengeteg kreativitást hívott elő, és számos konvenciót kellett elengedniük annak érdekében, hogy még ebben a nehéz időszakban is hatékony kommunikációt folytathassanak márkáikkal. Máthé Timea szerint a génjeinkben van az alkalmazkodás, viszont érdemes figyelni rá, hogy ez ne csak rövid távon legyen a mindennapok része.


Szondázzuk a közönséget!


A szakember szerint a legfontosabb, hogy mindig felmérjük, mire van szüksége a fogyasztóinknak, és ennek mentén fogalmazzunk meg üzeneteket és válasszunk csatornákat. Ehhez Máthé Timea szerint nem kell új eszközökhöz nyúlnunk: akár a 4P is jó kezdés lehet ahhoz, hogy megfelelő, válságálló stratégiát állíthassunk össze.

253 views

© 2020 by Positive Adamsky