Még nincs itt a paradigmaváltás

Kovács Alexandra, az E.ON márka és marketing szakterület vezetője szerint még mindig túl korai gyökeres és maradandó változásokról beszélni a fogyasztói magatartásokat illetően – ez most a reakciók ideje a napról napra változó eseményekre.

A járványhelyzet egyik legizgalmasabb kérdése, hogy vajon most, hogy a vírus kapcsán elkezdtünk ügyelni egymás és a közösségeink biztonságára, vajon tartósan változni fog-e az énközpontú gondolkodás is.


Kovács Alexandra

Kovács Alexandra korainak látja még éveket meghatározó paradigmaváltásokban gondolkodni, szerinte ez a járvány hosszától is függ. A közösségi média platformjainak természete, a kialakult fogyasztói és felhasználói rutinok állítása szerint bőven afelé mutatnak, hogy gyökeres változásokat egy átmeneti járványhelyzet nem fog előidézni, annak ellenére, hogy mind érezhettük az elmúlt hónapokban a közösség erejét a bajban.


Most a rugalmasságé a főszerep


A stratégiai gondolkodás alapját a szakember szerint jelenleg a rugalmasságnak kell képeznie. A stratégia alapesetben a hosszú távú hatásokkal foglalkozik és orientációs pontokat kínál, jelen helyzetben azonban napra változnak az események. Ennek fényében nagyon nehéz nem reakcióra alapozott alapú kommunikációs és marketingtevékenységet folytatni.


A gyors változások idején Kovácsa Alexandra szerint könnyű „falba ütközni”, így fontos mindig olyan igazodási pontokat kínálni a szervezetünknek, amelyeket követve minimalizálható a kurdarc esélye.


Ismerjük meg alaposabban munkatársainkat!


Az elképzeléseink, terveink megvalósításának sikeressége érdekében vezetőként azt javasolja Alexandra, hogy beszélgessünk minél többet a munkatársainkkal, egyeztessünk folyamatosan akár formális, akár informális csatornákon keresztül.


Fontos megismernünk azokat, akikkel együtt dolgozunk, hiszen így tudjuk hatékonyan felmérni azt, hogy hol tartanak a változások kezelésében: például amíg egy egyedülálló munkatárs egyik napról a másikra tud fennakadás nélkül változtatni a munkarendjén, addig például egy gyerekesnek ez már nehezebben mehet.


A személyes találkozások ereje


A márkák életében rendkívül fontosak a szakember szerint a személyes találkozások márka és fogyasztó vagy ügyfél között – de akár márka és olyanok közt is, akik (még) nem ügyfelek. Bármit is hoz a járványhelyzet hosszabb távon, Kovácsa Alexandra szerint a fesztivál kitelepülésekhez hasonló személyes találkozásokat nem szabad elengednünk.

Egy jó márkamegjelenés szerinte meghatározó élmény lehet a fogyasztó életében, és rövid idő alatt képes lehet mélyebb kapcsolatot kialakítani az adott márkával, megszeressék azt.


Haladjunk előre, és indokoljuk meg a lépéseinket!


Kovács Alexandra szerint nagyon fontos tudatosítani magunkban, hogy most nincs megállás (hashtag), és ezt a szemléletet bizonyítanunk kell az üzleti vonalon dolgozó munkatársaknak is. Általában ezt a réteget érintik először a korlátozások és különféle csökkentések, így muszáj szakmai alapon alaposan megindokolnunk azt, hogy a terveink miért lesznek gyümölcsözőek középtávon még abban az időszakban is, amikor borúsnak tűnik a helyzet.

377 views

© 2020 by Positive Adamsky