Mérő Ádám: Ne a válság mutassa meg a márka „valódi” arcát

Ha az életet jelenleg COVID alatti és COVID utáni időszakra osztjuk fel, mert annyival nehezebb feladat lesz áttérnünk az „új normálisba”. Mérő Ádám, a Coca-Cola Magyarország regionális business unit connection & media managere int mindenkit higgadtságra a Most nincs megállás következő részében.



A jelenlegi időszak egészen biztos, hogy nyomot fog hagyni az életünkön és a hozzáállásunkon egy sor dologgal kapcsolatban, Mérő Ádám mégis úgy látja, hogy a fogyasztói szokások drasztikus átalakításához, legyen az akár csak egy nyaralási úticél kiválasztása, sokkal erősebb jelzésre van szüksége az emberiségnek, így a poszt-COVID világgal foglalkozó elemzések jelentős részéhez szkeptikusan áll.

A céges utakkal és a meetingekkel kapcsolatban Mérő szinte biztos abban, hogy a vállalatok megfontolják majd azt, hogy érdemes-e kireptetni a munkaerőt egy-egy rövid tárgyalás erejéig külföldre, valamint érdemes-e több órát is szánni a napunk tervezése során egy-egy olyan megbeszélésre, amit aztán annak töredéke alatt lebonyolítunk. De nem csak ezt hozza el nekünk a távmunka kora.


Mérő Ádám


Mindenkinek „lett” háttere


Sokan emlékszünk az akkor megmosolyogtatónak tartott esetre, amikor pár éve a BBC által kérdezett szakértő mögött, aki épp otthonából nyilatkozott, besétáltak apró gyerekei a háttérbe. A mai helyzetben, amikor mindenki otthonról dolgozik, szinte mindenkinek lettek hasonló történetei, a vállalatánál betöltött pozíciótól függetlenül.

A magánélet, vagy ahogy Mérő fogalmazott, a háttér és a háttérzaj természetessé vált. Ez véleménye szerint egy nagyobb fokú őszinteséget és kevésbé formális kapcsolattartást hozott az üzleti kultúrába, ez a mindset pedig a nehezebb üzleti szituációk kezelésében akár még előnyös is lehet.


A releváns és felelős márka, mint trend


A járvány okozta átmeneti időszak egészen biztosan megnövekedett fogyasztói tudatosságot okoz, amit a márkáknak muszáj lekövetniük. Ahhoz, hogy jó márkákként jelen tudjunk lenni a fogyasztó életében, Mérő szerint relevánsnak és felelősnek kell lennünk.


A Coca-Cola esetében ez a "Reklám helyett segítség” közösségi támogatási programot jelenti. Ez egyrészt a reklámcélú kommunikáció teljes szüneteltetését jelenti a második negyedévben, vagy a már meglévő felületeikkel a Magyar Vöröskeresztet támogatják, valamint pénzbeli adományt és terméktámogatást is nyújtanak. A márka szerint most nem kereskedelmi célú reklámüzeneteket kell eljuttatni a fogyasztóknak, hanem ez most a segítségnyújtás és támogatás időszaka kell legyen az óriáscég számára is.


Legyünk türelemmel!


Mérő szerint a saját dolgunkat nehezítjük meg, ha a jelenlegi életünket és azt, ahogyan a márkánkról gondolkodunk, a járvány alatti és járvány utáni időszakra osztjuk fel, hiszen annál nehezebb lesz majd áttérni az „új normálisra”. A márka számára az élet nem állhat meg, különféle döntéseket még jelen helyzetben is meg kell hozni, amihez Mérő türelmet javasol most a szakmának. Kulcsfontosságú most az, hogy a márka önazonos maradjon, és ehhez kell igazítani a kommunikációt is, hiszen az baj, ha egy márka csak egy olyan helyzetben tud önmaga lenni, amikor válság van.

296 views

© 2020 by Positive Adamsky