Metykó Tibor: Az itthon maradó kampány

Mik azok tényezők jelen helyzetben, amelyek csak átmeneti változásokat okoznak a napi munkában, és mik azok, amik olyan maradandók, hogy betonba is önthetjük őket? Metykó Tiborral, a KÉSZ Group marketing és vállalati kommunikációs igazgatójával beszélgettünk.



Ahogyan arra már korábbi beszélgetőpartnereink közül többen is rávilágítottak a Most nincs megállás sorozatban, a jelenlegi időszakban különösen előtérbe kerülnek az érzelmek, és ez akár eddig nem tapasztalt lelkiállapotok kialakulásához is vezetnek. Ez a fogyasztói magatartás mellett más területeket is érint az életünkben.


#maradjitthon

Metykó Tibor nem csak a családi életet emeli ki az érzelmek előtérbe kerülése kapcsán, hanem felhívja figyelmünket arra is, hogy rengeteg külföldön dolgozó magyar is hazatért most, hogy a családjával lehessen ebben a nehéz időszakban.

A különleges körülmények lehetőséget adhatnak a márkák számára, hogy olyan érzelmekre hassanak a márkaüzeneteikkel, amelyekre eddig korában talán nem volt alkalmuk. Az építőipari óriás KÉSZ Csoport ezt azonnal felismerte, és a szektort érintő egyik komoly kihívásra próbál megoldást keresni új kampányával, ami az újra itthon tartózkodó, képzett munkaerő határokon belül tartását tűzte ki célul.


A kötelékek megmaradnak


A krízisre adott válaszok, legyen az a fogyasztók felé vagy a saját kollégáink felé történő kommunikáció, hatással lesznek a kapcsolataink alakulására a válság után is. Most, amikor márkáknak egyik napról a másikra kellett átállniuk a távmunkára, a belső kommunikáció jelentős mérföldkőhöz érkezett. A kialakuló új folyamatok, a kapcsolatok minősége, és egyáltalán a kooperatív munka friss dinamizmusa is mind olyan részei a napi munkavégzésnek, amelyek a karanténidőszak után is velünk maradnak majd.


Átrajzolódnak a jövő alaprajzai


Néhány hét, hónap leforgása alatt majdhogynem mindenki amatőr epidemiológussá vált, hiszen a világjárvány rádöbbentett minket arra, hogy mennyire hamar tud elterjedni egy vírus a zárt terekben. Metykó egészen biztos benne, hogy ez az irodák és egyéb közös használatú épületek terveiben is meglátszik majd: szinte biztos, hogy nagyobb terekre, több tágas tárgyalóra lehet számítani, de akár orvosi szobát vagy elkülöníthető szobát sem tart elképzelhetetlennek a változó ügyféligények nyomán.


Most mindent át lehet gondolni


Ahhoz, hogy saját területünkön megtalálhassuk a jövőben várató változásokat, most kell intenzív kutatásba kezdenünk, a KÉSZ Csoportnál például már javában zajlanak az erre irányuló felmérések és trendelemzések. Mindenképpen érdemes kihasználnunk ezt az időszakot arra, hogy átgondoljuk saját stratégiánkat, hiszen a kikényszerített változások miatt amúgy is lendületben vagyunk – most tényleg nem érdemes megállnunk.

707 views

© 2020 by Positive Adamsky