Mindig kisüt a nap

Muszáj éreztetnünk a munkavállalóinkkal és partnereinkkel azt, hogy nem egyedül kell szembenézniük a válsággal, és az innováció segíthet majd nekünk ezután az átmeneti időszak után a felívelésben. dr. Andrejszki Richárddal, a Chef Market vezérigazgatójával beszélgettük.



Az, hogy milyen gyorsan rázódunk majd vissza a mindennapokba kapcsolattartás szempontjából, attól is függ természetesen, hogy kinek milyen a vérmérséklete. Andrejszki Richárd szerint azok, akik extrovertáltabbak, vagy azok, akik a személyes találkozások hívei, pillanatok alatt a régi kerékvágásban élik majd tovább az életüket, viszont az introvertáltabbak számára eltarthat egy darabig az, amíg újra kimozdulnak majd – hiszen a járvány mindenkinek indokot szolgáltathat rá, hogy maradjon otthon.


A munkavállalókat felnőttként kell kezelni


Az egyik érdekes tulajdonsága a mostani pandémiához hasonló válsághelyzeteknek, hogy általában egyformán érintenek mindenkit, rangtól és pozíciótól függetlenül, így akarva-akaratlanul és összekovácsolhat egy csapatot. Andrejszki az őszinteséget a Chef Market egyik alapelvének tekinti, és a rendszeres szemtől szembeni beszélgetések hívének tartja magát saját munkavállalóival. Ez egész évben, krízisen innen és túl is fontos a munkahely kellemes légkörének megőrzése érdekében, válsághelyzetben azonban egyenesen elengedhetetlen, ráadásul így a kellemetlen kényszerhelyzetek számát is radikálisan lehet csökkenteni.


Lássuk, miből főzünk!


A különféle válságok a történelem során erősen meghatározták azt, hogy mi történik egy-egy ország gasztronómiai világában, Andrejszki pedig rávilágít, hogy a jelenlegi a hazai vendéglátóipar minőségére rendkívül kedvező hatással lehet.

A vendéglátóipar tipikusan az, amelyik eddig emberhiánnyal küzdött, hiszen a képzett és nyelveket beszélő magyarok külföldön helyezkedtek el a szakmában. Ennek az időszaknak a mostani válság Andrejszki szerint véget vethet: rengeteg állás megszűnt ugyanis külföldön is, a kitelepült magyar szakemberek hazajöttek, így a munkaerőpiacon rengeteg képzett és tapasztalt álláskereső van jelenleg, ami akár a magyar gasztronómia átlagos minőségét is javíthatja a jövőben.

A vendéglátóiparban nagyot fordult a kocka ezzel a helyzettel, de számos egyéb területen is megfigyelhető ez a munkaerőpiaci jelenség.


Itt a jó ötletek ideje


Jelen helyzetben a válság hatásainak csökkentéséhez extra energiákat kell befektetnie mindannyiunknak. Andrejszki például igyekszik tartani a lelket saját csapatában is és a partnereiben is, másrészről innovatív, költséghatékonyságot elősegítő gondolatokkal próbálja mozgásban tartani az ipart. Ilyenkor valóban különösen fontos az, hogy éreztessük a saját kapcsolati hálónkkal azt, hogy nincsenek magukra hagyva, ezen felül pedig muszáj tudatosítanunk magunkban, hogy ez az átrendeződések időszaka.

Ilyentájt könnyebben ”átmehetnek” olyan innovatív ötletek is, amelyek korábban nem hullottak volna termékeny talajra, hiszen most egy mindannyiunk számára érzékelhető problémahalmazra keressük a megoldásokat, és igyekszünk erősebben kijönni a válságból, mint amilyenek voltunk annak kezdetén.

177 views

© 2020 by Positive Adamsky