Nem lehet a „purpose” mögé bújni

A vállalatok belső életében az informális kapcsolatok hálója az egyik legfontosabb elem, ami összetartja a szervezetet, a digitális oktatásban pedig talán nem is maga a digitalizáció lesz az, ami szemléletváltást hozhat. Juhász Péterrel, a Vodafone márkaigazgatójával beszélgettünk.



Juhász Péter három gyerek apjaként bőven bőséges rálátással bír a digitalizálódó oktatás mindennapi valóságára. Sokakkal ellentétben azonban, akik az aktív technológiahasználattal az oktatás megérkezését látják a 21. századba, ő mégsem maguknak az eszközöknek az megjelenését látja az edukáció igazi forradalmának, sokkal inkább azt, hogy adódott egy olyan helyzet, amely rákényszerítette az oktatást arra, hogy kimozduljon annak megszokott menetéből, és amely nyomán egy együttműködőbb oktatási szemlélet kezd kibontakozni.


Ha arra gondolunk, hogy a legfiatalabb generáció egyébként is internethasználóként nő már fel, a számítógépek és a digitális világ térnyerése (megjelenése) az oktatásban valóban nem tűnik szenzációnak, inkább a trendek utoléréseként értelmezhető, amit az új szituáció idézett elő.


A „tesz” az új „mond”


Ahogy az oktatásban is fordulópontot és tónusváltást hozott a karantén, úgy talán a marketingkommunikációban is megjelentek olyan trendek és vonások, amelyek a karantén után is velünk maradnak. Jelen helyzetben nem kérdés, hogy a CSR lett az egyik legfontosabb kommunikációs eszköz; Juhász várakozásai szerint a válság után a márkák kommunikációjában nagyobb szerepet kap majd az, hogy egy-egy adott márka tesz is valamit, nem pedig csak állítja, hogy terméke, szolgáltatása, tevékenysége által jobb lesz mindannyiunk számára.




Juhász Péter Tibor


Helyére kerül a „purpose”


Juhász szerint eddig viszonylag bevett gyakorlatnak számított eddig, hogy különféle cégek és márkák felvettek olyan célokat („az ENSZ célkitűzései közül”), amelyek a saját tevékenységüktől távol álltak, és bár a tevékenység maga hasznos is lehetett, az adott márkának semmi köze nem volt.

Ez a szokás Juhász állítása szerint megváltozni látszik, mivel most minden márka azt keresi, hogy hogyan tudna segíteni jelen helyzetben, ezt pedig hátralépésre készteti a marketingszakmát, és visszatérést idéz elő ahhoz a bizonyos kaptafához. Juhász emlékeztet rá, hogy azzal, ha jó terméket állítunk elő vagy jó szolgáltatást kínálunk, azt a megfelelő áron értékesítjük, mindezt pedig tisztességesen kommunikáljuk, már azzal elérhetjük márkánk céljait, és a fogyasztók, ügyfelek megbecsülése lesz érte a jutalmunk.


Beszélgessünk!


Ebben a példa nélküli helyzetben különösen fontos a tapasztalatcsere és a kapcsolatok ápolása mind a szakmán belül, mind pedig saját szervezetünkön belül. Ő maga igyekszik minél több online eszmecserén és beszélgetésen részt venni és meghallgatni a szakma tapasztalatait, valamint figyelmeztet bennünket rá: a karanténhelyzet az egyébként természetes és a hétköznapokban talán nem különösebben érdekes, ám annál fontosabb, laza és informális kapcsolatokat erodálja.

Ha lehet, rokonaink és barátaink mellett próbáljunk meg napi kapcsolatot tartani a kollégákkal is, hiszen a szervezet elsősorban nem az irodaház falain belül létezik, ahogy azt a távmunkaidőszak is bizonyítja, hanem a munkatársak között.

135 views

© 2020 by Positive Adamsky