Nem szégyen a nagyoktól tanulni

A kényelmi állapotukból kibillent fogyasztókkal nem lehet ugyanott folytatni a kommunikációt, ahol 2-3 hónapja abbahagytuk. Pintyőke Marcellel, az INDOTEK GROUP marketingvezetőjével keressük a válaszokat a legjobb gyakorlatok kialakításához és a fogyasztók eléréséhez a járvány alatt és után.



A fogyasztók számára biztonságérzetet kell nyújtani, amelynek csak egy része az, hogy biztosítjuk arról, hogy (hashtag) velük vagyunk: annak a fogyasztónak, aki a saját és családja egészségéért aggódik elsősorban, az többre vágyik felszínes ígéreteknél, az biztonságban akarja tudni magát és szeretteit. Ezek olyan erős érzelmek, amelyeket egy márka sem hagyhat figyelmen kívül; Pintyőke Marcell ezért a bizalomépítést emeli ki, mint kulcsfontosságú tevékenységet, ám ezt alapjaitól kell kezdeni.


Komfortzónaépítés


Amikor az utcán minden olyan ember gyanússá válik, aki túl közel halad el hozzánk, amikor egy köhögést gyanakó pillantások kísérnek, vagy amikor megtervezzük azt, hogy mikor lépjünk egyáltalán ki a lakásból ahhoz, hogy a lehető legkevesebb kontaktus érjen minket embertársaink részéről, egyértelműen a komfortzóna beszűküléséről beszélhetünk.


Aki nem izgul annyira a vírus miatt, annak esetleg a többiek által elvárt írott és íratlan szabályok okozhatnak szorongást, amilyen például a távolságtartás vagy maszkban vásárlás. Amikor a járványhelyzetre vonatkozóan új policy-ket hozunk és speciális szabályokat léptetünk életbe, nem feledkezhetünk meg erről a fajta szorongásról sem. Pintyőke az edukáció eszközét és a segítségnyújtást javasolja a szabályok szigorú betartatása helyett: például a szabályok ellenére maszk nélkül vásárló fogyasztót ne eltávolítsuk az üzletből, hanem adjunk neki maszkot.


Empátiával rengeteget tehetünk a szorongások oldása, a biztonságérzet megteremtése és a komfortzóna újjáépítése érdekében, amelyek amellett, hogy a lehető legjobb dolgok, amiket tehetünk embertársainkért jelen helyzetben, még a márkánk pozitív megítélését is segítik.


Nem kell mindent magunknak kitalálnunk


Pintyőke egyik legfontosabb tanácsa arra vonatkozóan, hogy a COVID utáni időszakban szükséges kompetenciákat elsajátítsuk és elsajátíttassuk munkavállalóinkkal az, hogy figyeljünk és tanuljunk egymástól – megjegyeznénk, hogy a Most nincs megállás is részben ennek szellemében indult –, valamint a legnagyobbaktól is. Egyáltalán nem szégyen ilyenkor sem figyelnünk és átvennünk a legjobb gyakorlatokat másoktól.

Pintyőke szerint a „vigyázzunk egymásra!” szlogenben minden benne van, ami a kilábaláshoz kell jelen helyzetben: ha vigyázunk egymásra, azzal bátorságot is építünk egymásban, a gyártók elég bátrak lesznek újra gyártani, a fogyasztók elég bátrak lesznek újra vásárolni, és az így kialakult kötődések és tanulságok még hosszú ideig az életünk és márkáink életének részei lesznek a válság után.

658 views

© 2020 by Positive Adamsky