Nyakas Laura: igazán nagy dolgok nehéz időszakokban születnek

Mi lesz azokkal a munkatársakkal, akik egyáltalán nem tudnak a saját területükön tevékenykedni most? Biztos, hogy kommunikációs eszközválasztáskor kizárólag a digitális eszközökre kell most figyelnünk? Nyakas Laurával, az EXIM Bank marketing és kommunikációs igazgatójával keressük a válaszokat.

A járvány kezdetével az EXIM-nél is mindent újra kellett tervezni, ami a stratégiát és kommunikációt illeti. Nyakas Laura arról számol be, hogy a csapatában mindenkiben ott volt a félelem azzal kapcsolatban, hogy a megszokott feladatkörét nem tudja teljesíteni.


Vezetőként az egyik legfontosabb feladata a munkatársak megnyugtatása volt. Példának a rendezvényekkel foglalkozó kollégákat említi, akik a járvány alatt minden hagyományos feladatukat elveszítették: számukra például azt kellett kommunikálni, hogy az eszközöket és a gondolkodást át kell ugyan alakítani, de az ő munkájukra a továbbiakban is szükség lesz – még ha nem is a saját területükön.


Nyakas Laura meglátása szerint a járvány alatt mindenkinek lehetősége volt tanulnia egy kicsit és új dolgokat felfedezni, új dolgokban kipróbálnia magát. Az első, negatív hullám elcsitultával többen is osztották ezt a fajta optimizmust: „igen, sokat tanultam, bővült a tudásom, ezt pedig tudom majd kamatoztatni a jövőben”.


Vizsgáljunk minden szektort külön!


A szakember véleménye szerint fontos trend az, hogy a kommunikációs eszközhasználat fókuszában hódít a digitális, azonban érdemes minden szektort külön vizsgálni, hiszen egy FMCG-szektornak alkalomadtán teljesen más lehetőségei maradhatnak egy korlátozott kommunikációs térben, mint például a bankszektornak.


Most sokan a sebeiket nyalogatják


A #mostnincsmegallas vendégei között teljes konszenzus látszik kialakulni azzal kapcsolatban, hogy a „reklámbrutalizmus”, vagyis a felszólító mód által fémjelzett, tolakodó, klasszikus call-to-actionök ideje lejárt, és érzékenyítésre van szükség.


Nyakas Laura is osztja ezt a gondolatot, hiszen ahogy ő fogalmaz, az emberek a sebeiket nyalogatják épp. Ezt kiegészíti azzal, hogy az alapítványnál, amelynek kuratóriumi tagja, megfigyelte, hogy bár az anyagilag bizonytalan időszakban az emberek adakozási kedve csökkent, az adományozók nagy része kifejezetten COVID-sújtotta szervezeteket támogat.


Az image ideje


Ez jelenleg az image kommunikáció időszaka. A szakértő tanácsa a hiteles image anyagok elkészítéséhez az, hogy próbáljunk hűek maradni saját márkánk értékeihez. A fogyasztók a kedvenc márkáikat konkrét dolgok miatt kedvelik, és ha hirtelen gyökeresen megváltozik az adott márka üzenetrendszere, a fogyasztók idegennek érezhetik azt.


A kommunikációs és marketingszakemberek számára a stratégiaalkotás kérdése különösen érzékeny téma, hiszen, ahogy arra Nyakas Laura is rávilágított, a jelenlegi időszak mindent borított. Ennek ellenére ő azon az állásponton van, hogy a járvány után visszatér az élet a normális kerékvágásba, már ami a stratégiaalkotást illeti, és ugyanúgy egy évre előre tervezünk majd – természetesen sokkal rugalmasabb hozzáállás mellett.

286 views

© 2020 by Positive Adamsky