Szinai Ádám: Segíteni nem büdzsé kérdése

Ha ezt az időt arra használjuk fel, hogy önreflexiót gyakoroljunk, könnyen lehet, hogy a segítségnek és a saját magunkról alkotott pozitív kép építésének olyan módjait is megtalálhatjuk, amelyek nem fogják külön terhelni a büdzsénket. Szinai Ádám, a CIB marketing- és kommunikációs vezetője volt a vendégünk.



Amióta mindenki több időt tölt otthon, a digitális megoldások szerepe ugrásszerű felértékelődésen ment át. Vannak eszközök, például az ambient marketing, amit szinte teljesen kiváltott a digitális felületeken történő kommunikáció. A digitális eszközök közül is kiemelkedő jelenleg az infotainment szerepe, hiszen válsághelyzetben a közönség információra éhes, a karantén pedig sokakat késztetett otthonülésre – a szórakoztatás és az edukáció keresztezéséből pedig ennek megfelelő tartalmakat kapunk.


Mindenki okosabb szeretne lenni


A digitális infotainmentre talán hajlamosak vagyunk úgy gondolni, mint egy fiataloknál jobban működő műfajra, legalábbis a digitális tartalomfogyasztók többnyire a fiatalabb korosztályokból kerülnek ki. Szinai Ádám szerint ez most változhat, mivel most az idősebbek körében is nőtt az internet előtt eltöltött idő mennyisége, így szerinte mindenképpen érdemes számolni mind az ilyen tartalmak jövőbeli sikerével, mind pedig azzal, hogy ezentúl azokat is el lehet érni digitális csatornákon, akiket eddig csak televíziós és rádiókampányok segítségével.


A szolidaritás kora


Szinai meglátása szerint a mostanihoz hasonló válsághelyzetekben az egyik legfontosabb, hogy a munkahelyi csapat számára hogyan csapódik le a vezetőség reakciója a helyzetre. Azok a vállalatok jöhetnek ki akár jól is a jelenlegi helyzetből, akik a szolidaritás kultúrájának építését tűzték ki célul a mostani időszakban.

Ha a munkavállalók azt látják, hogy a vezetőség tehetetlen, hamar eluralkodik a fejetlenség a közösségen. Ha azonban kellő mértékben ellátják őket információkkal, tudják, hogy mi a következő lépés, és főleg érzik, hogy egyenrangú felekként kezelik őket a bizonytalan helyzetben, a további akadályokat is sokkal könnyebben veszi majd a csapat.


Mit tehetnek a nagyvállalatok?


Mivel Magyarországon a multik és nagyvállalatok a munkahelyek hatalmas részét adják, ezért egy pillanatig sem szabad szem elől téveszteniük azt, hogy viselkedésükkel példát kell mutatniuk. Szinai önreflexióra int mindenkit, hiszen a személyes kontaktusok hiányában az utóbbi időben erősen limitált az, amit látnak belőlünk kollégáink, vásárlóink, így a lecsökkent kontaktusokban még inkább fontos, hogy tisztában legyünk magunkkal, mi az, ami másoknak fontos és mi az, amiben nekem, nekünk változni kell. Azonban az önreflexió önmagában kevés: empátiát is kell gyakorolnunk, mások valódi megértése, önmagában a megértés igénye felértékelődik.


Ha a nagyvállalatok sikerrel veszik az akadályokat és sikerül elsajátítaniuk a megfelelő hozzáállást munkavállalóikhoz és fogyasztóikhoz, akkor hamar olyan gyakorlatok alakulhatnak ki náluk, amellyel országszerte követendő példát tudnak majd állítani más cégek számára is. Fontos emlékeznünk arra is, hogy olyan kultúrát, amely emberi oldalról egyenrangú felekként kezeli minden munkavállalóját a felsővezetőtől a recepciósig, a hierarchia megkérdőjelezése nélkül is lehet építeni.

121 views

© 2020 by Positive Adamsky