Szorongásra az információ a legjobb orvosság

Biztos, hogy minden helyzetben teljesen tudatában voltunk annak, hogy már meglévő terveinket mennyire érinti a válság? És főleg: lájuk már, hogy mi következik a #veletekvagyunk után? Bartus Szilvivel, az Erste Bank kreatívvezetőjével beszélgettünk.



A jelenlegihez hasonló kihívások több szempontból is próbára teszik a kommunikációs szakmát, például szinte mindenkinek vissza kellett ülnie a tervezőasztalhoz a stratégiát illetően – vagy teljes mértékben le kellett söpörnie arról a bizonyos tervezőasztalról, hiszen beláthatatlan ideig semmi nem biztos. Bartus Szilvi véleménye szerint azonban nem kell ennyire ragaszkodnunk a stratégiaalapú gondolkodáshoz, hasznos tud lenni a reaktív szemlélet is.


Ismerjük fel, hogy mihez érdemes ragaszkodnunk a márkánk stratégiáját illetően, és legyünk őszinték azzal kapcsolatban, hogy mennyire érdemes tartani magunkat az eredeti terveinkhez! Szilvi szerint annak a fajta attitűdnek a válsággal vége, amely azt diktálja, hogy a meglévő terveink tükrében ne ismerjük fel egy adott helyzet valódi természetét.


#velünkvannak


Bartus Szilvi

Azt szinte kivétel nélkül minden márka felismerte világszerte(!) már a járványhelyzet első napjaiban, hogy muszáj a fogyasztók felé kommunikálniuk azt, hogy velük vannak. Szilvi rávilágít, hogy jelenleg a legjellemzőbb fogyaszói trigger, kommunikációs szemponból a vezető tényező a szorongás, amelyet Szilvi szerint információval lehetséges enyhíteni jelen esetben, hiszen hatalmas a bizonytalanság.

A kezdeti időszaknak azonban vége: az új kihívás megtalálni azokat az üzeneteket, amelyekkel újabb kommunikációs csapásirányokat lehet felderíteni. Szilvi azt tanácsolja, hogy a hatékony üzenet megtalálásához a fogyasztók szorongását érdemes szondáznia a márkáknak.


Újratervezés


Az Erste esetében Szilvi elmondása szerint jelenleg a válság utáni újratervezés a cél: olyan eszközöket kívánnak a fogyasztók kezébe adni, amelyekkel a jövőben hatékonyabban tudnak szembenézni hasonló kihívásokkal. A kulcs jelen esetben az, hogy az értékeit olyan pillanatban tudja megmutatni a márka, amikor a fogyasztói igények (válságálló pénzügyek, stabilitás, biztonság) különösen nagy intenzitással jelentkeznek.


Másoknak is szüksége lehet segítségre


Az élet remélhetőleg hamarosan a normális kerékvágásban halad tovább, az azonban már most látszik, hogy az elmúlt és elkövetkezendő hónapok nagyon változó módon érintik a márkákat. A márkák mellett a magánemberek, fogyasztók egyik nagyon fontos feladata lesz az elkövetkezendőkben segíteni egymásnak a talpra állásban.

Szilvi szerint kicsit később fog majd kiderülni az, hogy kinek milyen módon lehet segíteni kisimítani az utóbbi hónapok okozta ráncokat, ahogy ő fogalmaz, de szerinte nem kell földindulásszerű változásokra felkészülnünk majd. A jelenlegi helyzetben talán az a legfontosabb, hogy felismerjük azokat a tanulságokat, amelyek a jelen helyzetben kiderültek, és így megerősödve vághatunk majd bele az életnek az „új normálisban”.

1,386 views

© 2020 by Positive Adamsky