Takács Ákos: A komfortzónán kívüli lét a mi szakmánk doppingszere

Lehet-e egyáltalán előnyös a jelenlegi helyzet a kreatívipar számára? Takács Ákos, a Red Bull marketingfőnöke szerint igen.


Bár Takács Ákos állítása szerint szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy az emberiség összessége számára vajon elég-e egy ekkora válság ahhoz, hogy messzemenő konzekvenciákat vonjon le az élete megszokott menetével kapcsolatban, személyes szinten azonban mindenképpen tanulságosnak tartja az egyre inkább lecsengeni látszó karanténhelyzetet.


Takács Ákos


Az elmúlt hónapokban úgy volt több időnk egymásra, hogy közben nem tudtunk találkozni, vagyis kiderülhetett mindenki számára az, hogy kik a legfontosabbak számára, és mennyit érhet egy-egy viszony két ember közt.


Több image, kevesebb brutalizmus


Az érzelmek előtérbe kerülésének hatása a fogyasztói magatartásra visszatérő kérdéskör a Most nincs megállás sorozatában, hiszen a kommunikációs szakmának az újonnan kialakult helyzetre kell a lehető legjobban reagálnia.

Takács úgy véli, hogy a válságra ki-ki vérmérséklete szerint reagál, így vannak, akiket a járvány okozta pszichológiai nyomás jobban megvisel, mint másokat, viszont szerinte is itt az image kommunikáció ideje a „brutalizmussal” szemben, ahogy ő (és korábbi vendégünk, Szabó Béla, a Telekom kommunikációs igazgatója) fogalmaz.


Több forgatókönyv


Jelenleg nem lehet tudni, hogy a koronavírus fenyegetése mégis mennyi ideig lesz hatással az életünkre, így annyi biztos, hogy a márkák stratégiaalkotásában jelenleg vezető szerepet kell játszania az alkalmazkodás képességének. Takács elárulta, hogy jelenleg a Red Bullnál négy különböző forgatókönyv van a lehetséges cselekvési terveket illetően, hiszen a helyzet napról napra változhat – a gondos tervezés pedig olyan eszköz, amellyel minden márkának muszáj élnie most, ha a piacon kíván maradni hosszabb távon is.


Élet a mókuskeréken kívül


Az elmúlt években többé-kevésbé a megszokott mederben folytak az események a marketing- és kommunikációs szakma számára. Ehhez képest most annyira megváltoztak a körülmények, hogy muszáj visszatalálnunk a kreatív megoldásokhoz, az új helyzetekre adott formabontó megoldásokhoz, a fogyasztók igényeinek alapos megismeréséhez – mindezt úgy, hogy számos eszköz (például a rendezvények) nem áll rendelkezésre jelen helyzetben.


Takács azt tanácsolja a szakma számára, hogy fedezze fel újra, mennyire inspiráló tud lenni kreatív szakemberek számára az, ha megkötésekkel kell dolgozniuk, vagy éppen teljes mértékben a komfortzónájukon kívül kell teljesíteniük.

137 views

© 2020 by Positive Adamsky