Viharsebes alkalmazkodás és innováció a Szerencsejátéknál

Úgy néz ki, hogy éveket hozunk be pár hónap alatt, ami a digitális átállás okozta változásokat illeti munkaadók, munkavállalók, és fogyasztói magatartás szempontjából is. A Most nincs megállás új részében Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatójával beszélgettünk.



Sorozatunk előző részeiben mindig szóba került interjúalanyainkkal a home office kérdése, ám Bánhegyi Zsófia volt az első, aki kérdéseinkre irodai környezetben válaszolt. A karanténhelyzet számos céget állított át ugyan a távmunkára, így a nemzeti lottótársaság központi területén dolgozók 80%-a is otthonról dolgozhat, de Zsófia a felsővezetés tagjaként kéthetes váltásban részben az irodából végzi a munkáját.


Bánhegyi Zsófia

Digitális előrelépés


A rendkívüli helyzet egyértelmű változásokat hozott nem csak munkavállalói, de fogyasztói magatartás szempontjából is: Bánhegyi állítása szerint a gyors digitális átállásnak köszönhetően az állami cég ún. interaktív csatornákból származó bevételei hetek alatt jelentősen megnőttek, miközben a járvány okozta hatás általánosságban negatívan érintette a szerencsejátékok forgalmát. Ahogy Zsófia fogalmaz, a szektor éveket hoz be ezen a téren pár hónap alatt – mind a monopolvállalat belső működése, mind pedig a játékosok által használt innovatív megoldások tekintetében, ráadásul az idősebb korosztályba tartozókat is beleértve.


A játékosok és a Szerencsejáték gyors reakcióját a kialakult helyzetre remekül példázza, hogy az állami cég online csatornán keresztül beérkező sportfogadási bevételei a teljes összeg harmadát tették ki a pandémia előtt, és mindössze 3 hét alatt ez az arány több mint a felére nőtt. A számok érzékeltetésének kedvéért megemlítendő, hogy a sportfogadás adja a cég árbevételének a felét, ami tavaly 280 milliárd forint volt.

Ez az eredmény a fogyasztói szokások azonnali és rugalmas változásáról, és a Szerencsejáték Zrt. gyors reakciójáról árulkodik, amellyel szinte két hét alatt alkalmazkodni tudott a jelenlegi helyzethez. Ehhez a biztonságos, otthonról játszható játékformák erőteljes népszerűsítésére, illetve a cég sportkínálatának teljes újraszabására volt szükség, hiszen a sportfogadási bevételek 65%-áért felelős futball gyakorlatilag teljesen kiesett a palettáról.


A magyarok jól vizsgáztak


Ami az első sokkra adott reakciókat illeti, a hazai kommunikációs és marketingszakma a jelenlegi állapotából ítélve jól vizsgázott. Bánhegyi a gyors produkciót és letisztult kommunikációt, valamint a kreatív digitális csatornahasználat növekedését és a több felelős üzenet kommunikációját említette olyan erényként, amelyet szívesen látna a jövőben is a szakmán belül.


Bánhegyi szerint ez az időszak megmutatta, hogy mennyire össze tud fogni egy vállalat, szakma vagy akár ország közössége krízishelyzetben, és kiemelte ebben a reklámok közösségformáló és szolidaritásnövelő szerepét.


A sokkhatás után


Zsófia úgy látja, hogy a szakma túlesett már a kezdeti sokkon, és bár a hatások továbbgyűrűzhetnek mind megrendelői, mind pedig ügynökségi oldalon a következő hónapokban – elsősorban a rendezvényfókuszú szereplőknél –, véleménye szerint az újjáépülés egy év alatt lehetséges a szektorban. A Magyar PR Szövetség alelnökeként felhívja a figyelmünket arra, hogy a szövetség webináriumokkal és közös párbeszéddel segíti az ügynökségi és megrendelői oldalt a helyzet feldolgozásában, az adaptív megoldások és jó példák megosztásában. Közös céljuk a többi szövetséggel, hogy a szakma megerősödve kerüljön ki ebből a helyzetből, egyben újra intenzívebbé váljon az elmúlt években talán inkább elhalkult szakmai együttműködés is a szereplők között.

157 views

© 2020 by Positive Adamsky